فرماندار هرسین : از‌ مهمترین فوائد خانه های هلال روستایی خود امدادی و مدیریت بحران روستایی است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 30498|10:47 - 1399/11/08
نسخه چاپی
فرماندار هرسین : از‌ مهمترین فوائد خانه های هلال روستایی خود امدادی و مدیریت بحران روستایی است
فرماندار هرسین در بازدید از خانه های هلال روستایی گفت: پیشگیری علمی و آمادگی اصولی قبل از حادثه از ضروریات امروز جامعه می باشد و این موضوع بطور چشمگیری بر امداد و نجات بعد از حادثه ارجحیت دارد و از تحمیل هزینه های مالی و جانی می کاهد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،عبادالله کنجوریان فرماندار شهرستان هرسین طی بازدید از روند برگزاری کلاس های آموزشی امداد و نجات در خانه های هلال روستایی این شهرستان ضمن تقدیر از بخشدار مرکزی و رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان هرسین به منظور پیگیری و ایجاد خانه های هلال روستایی و آگاه سازی روستائیان تقدیر کرد و طی سخنانی اظهار داشت : فراوانی حوادث و بلایای طبیعی و سوانح در کشور متاسفانه هر ساله باعث وارد آمدن خسارات جانی و مالی زیادی به هموطنان میشود و چون اکثر شهرهای کشور در معرض بلایای ویرانگر طبیعی هستند دولت را با پرداخت هزینه های هنگفتی به‌ منظور جبران خسارات مواجه کرده است.

 

وی تصریح کرد : پیشگیری علمی و آمادگی اصولی قبل از حادثه از ضروریات امروز جامعه می باشد و این موضوع بطور چشمگیری بر امداد و نجات بعد از حادثه ارجحیت دارد و از تحمیل هزینه های مالی و جانی می کاهد.

 

کنجوریان ادامه داد : فراگیری علمی و اصولی آموزش های امداد و نجات و چگونگی پیشگیری و مقابله با بحران‌ها در بالا بردن سطح آگاهی مردم بویژه در مناطق روستایی نقش بسزایی در کاهش خسارات دارد ولی قبل از پرداختن به مقوله آموزش باید فرهنگ سازی و بسترسازی های لازم توسط هلال احمر و ادارات صورت پذیرد.

 

 کنجوریان در ادامه سخنانش افزود : با توجه به بعد مسافت تعدادی از روستاها تا مرکز شهرها ، خانه های هلال می توانند تاثیر بسیار مثبتی در مدیریت بحران ها داشته باشند.

 

وی همچنین از بخشدار مرکزی و رئیس جمعیت هلال احمر هرسین خواست نقشه های دسترسی به مسیرها و راههای روستایی بویژه روستاهای دارای بافت فرسوده را برای مواقع بحران تهیه نمایند.

 

فرماندار شهرستان هرسین خاطر نشان کرد : خود امدادی از دیگر فواید مهم خانه های هلال روستایی است.

 

به‌ گفته فرماندار شهرستان هرسین تاکنون تعداد ۶ خانه هلال روستایی در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان تشکیل شده است و در این راستا ۱۵۰ نفر طی ۲ دوره ی ۴ ساعته آموزش های امداد و نجات را فرا گرفته اند و با فرهنگ سازی های انجام شده ، این افراد  آموزش های فراگرفته شده را به خانواده خود و سایر اهالی روستا انتقال میدهند.

 

فرماندار هرسین همچنین از کلاس های آموزشی امداد و نجات حتی در سطوح مدیریتی بعنوان یکی از ابزار مهم مقابله با حوادث تاکید کرد.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد