پاسخ ایران به اسرائیل مقتدرانه مدبرانه وحکیمانه بود

کد خبر: 31726|17:39 - 1403/01/31
نسخه چاپی
پاسخ ایران به اسرائیل مقتدرانه مدبرانه وحکیمانه بود
ز مهمترین رویدادهای مهمی که در صدر اخبار دنیا دیده می‌شود پاسخ مقتدرانه ایران اسلامی به رژیم کودک کش صهیونیستی است

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام والمسلمین حسن رضایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت های پیش رو و سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا  و وفات حصرت عبدالعظیم حسنی ع  اظهار داشت:  این دو بزرگوار وجوه و شاخصه های مشترکی دارند که درس های بزرگی برای همه ماست، ولایتمدار به معنای واقعی، مطیع اوامر ولی زمان خود و مورد تایید ولی زمان خود و مدافع دین بودند، و لذا هر گاه سخن از شجاعت و شهامت به میان می آمد پیامبر اسلام ص حصرت حمزه ع را در ردیف حضرت علی ع قرار می دادند.

 

امام جمعه هرسین با اشاره به وفات حضرت عبدالعظیم حسنی ع افزود: طبق روایات زیارت آنحضرت در شهر ری مثل زیارت سید الشهدا ع است،

 

وی خاطرنشان کرد: ما معمولا در بیماری‌های جسمانی به پزشک مراجعه می کنیم اما چه خوب است که در ناراحتی های روحی نزد پزشک روح که علما هستند برویم، اگر ما در طول عمر هر از چند گاهی به عالمان دینی مراجعه کنیم و باورهای دینی خود را بسنجیم در روز قیامت به واسطه رذائل اخلاقی انسانی گرفتار نمی‌شویم.

 

حجت الاسلام رضایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وقایع هفته گذشته اظهار داشت: از مهمترین رویدادهای مهمی که در صدر اخبار دنیا دیده می‌شود پاسخ مقتدرانه ایران اسلامی به رژیم کودک کش صهیونیستی است و نوع پاسخ جمهوری اسلامی و مدبرانه و حکیمانه بودن این پاسخ جای صحبت کردن دارد و تا سالیان متمادی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران خواهد ماند.

 

امام جمعه هرسین افزود: توصیه می‌شود که مسئولین آموزش و پرورش این اقدامات را در کتاب های درسی ثبت کنند که اگر اینکار صورت نگیرد دشمن دست به تحریف می‌زند و ذهن جوانان ما را مخدوش می کند و داشته های ما را به ناداشته تبدیل می‌کند، همچنانکه در سایه کم کاری برخی مسئولین فرصت ها به تهدید تبدیل شده است.

 

 

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در بد مخمصه ای گرفتار شده است اگر بخواهد دست از پا خطا کند جمهوری اسلامی بدون هيچ درنگی در پاسخ دادن معطل نمی کند، دیپلماسی نشان داده ‌که زمانی حرف شما را در میدان دیپلماسی قبول دارند که در میدان نبرد حرفی برای گفتن داشته باشیم.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: هیچ کشوری در دنیا نمی بینید به مانند ایران استقلال کامل خود را داشته باشد و زمین و دریا و هوا در ید قدرت جمهوری اسلامی است و اینجاست که مسئولین فرهنگی، آموزش و پرورش و دانشگاهیان باید جهاد تبیین را به معنای واقعی انجام دهند.

 

امام جمعه هرسین افزود: این گوشه ای از اقتدار جمهوری اسلامی ایران بود که از موشکهای قدیمی استفاده کرد در حالی که اسراییل و استکبار از تمام توان خود استفاده کرد، اسرائیل در فضای مجازی لاف زنی می کند که موشک ها به اسرائیل برخورد نکرده و رهگیری شده است، سوال این است که این اندازه سانسور خبری می کنید آیا برای چند ساعت زیر هجمه موشکهای ما بودید یا نه،شما که مدعی هستید خسارتی وارد نشده چرا پایگاه خود را نشان نمی دهید.

 

وی خاطرنشان کرد: به تعبیر فرمانده بزرگ ارتش ما امیر حیدری که شفاف گفتند اگر پای خود را از گلیم درازتر کنید پای شما را قطع می کنیم،  امام در سال ۵۸ فرمود: که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، ایران این گفتمان را به دنیا نشان داد.

رژیم فعلی صهیونیستی وجه تمایزی با کابینه های گذشته دارد، در قبل خباثت را با سیاست آمیخته بودند سران این رژیم ولی امروز خباثت را با حماقت در آمیخته اند

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: برخی از مسئولین منفعل گدشته نگاهشان به مذاکره با غرب بود آنهم به بهانه مذاکره و برجام و کنار گذاشتن خصومت ها با آمریکا که با دوستان خود رحم نمی کند.

 

امام جمعه هرسین افزود: از جمله دستاوردهای حمله موشکی برای ما پاسخ با اقدام احمقانه رژیم صهیونیستی، تحقیر قدرت و هیمنه امنیتی آمریکا و اسرائیل، تحقق عینی و عملی آمریکا هیچ غلطی نمی کند ارتقاي روحیه محور مقاومت و مردم عزه، به تعبیر مقام معظم رهبری دوران بزن در رو تمام شده است، کشورهای منطقه حساب کار دستشان آمد، استفاده کردن از موشک های قدیمی و استفاده از گوشه ای از توان نطامی، این اقدامات برای حاکم کردن آرامش در منطقه بود مدیریت و عقلانیت بالای مسئولین نطامی و سیاسی کشور بود.