پایگاه خبری تحلیلی دیوانگاه10:47 - 1399/11/08

فرماندار هرسین : از‌ مهمترین فوائد خانه های هلال روستایی خود امدادی و مدیریت بحران روستایی است

فرماندار هرسین در بازدید از خانه های هلال روستایی گفت: پیشگیری علمی و آمادگی اصولی قبل از حادثه از ضروریات امروز جامعه می باشد و این موضوع بطور چشمگیری بر امداد و نجات بعد از حادثه ارجحیت دارد و از تحمیل هزینه های مالی و جانی می کاهد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،عبادالله کنجوریان فرماندار شهرستان هرسین طی بازدید از روند برگزاری کلاس های آموزشی امداد و نجات در خانه های هلال روستایی این شهرستان ضمن تقدیر از بخشدار مرکزی و رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان هرسین به منظور پیگیری و ایجاد خانه های هلال روستایی و آگاه سازی روستائیان تقدیر کرد و طی سخنانی اظهار داشت : فراوانی حوادث و بلایای طبیعی و سوانح در کشور متاسفانه هر ساله باعث وارد آمدن خسارات جانی و مالی زیادی به هموطنان میشود و چون اکثر شهرهای کشور در معرض بلایای ویرانگر طبیعی هستند دولت را با پرداخت هزینه های هنگفتی به‌ منظور جبران خسارات مواجه کرده است.

 

وی تصریح کرد : پیشگیری علمی و آمادگی اصولی قبل از حادثه از ضروریات امروز جامعه می باشد و این موضوع بطور چشمگیری بر امداد و نجات بعد از حادثه ارجحیت دارد و از تحمیل هزینه های مالی و جانی می کاهد.

 

کنجوریان ادامه داد : فراگیری علمی و اصولی آموزش های امداد و نجات و چگونگی پیشگیری و مقابله با بحران‌ها در بالا بردن سطح آگاهی مردم بویژه در مناطق روستایی نقش بسزایی در کاهش خسارات دارد ولی قبل از پرداختن به مقوله آموزش باید فرهنگ سازی و بسترسازی های لازم توسط هلال احمر و ادارات صورت پذیرد.

 

 کنجوریان در ادامه سخنانش افزود : با توجه به بعد مسافت تعدادی از روستاها تا مرکز شهرها ، خانه های هلال می توانند تاثیر بسیار مثبتی در مدیریت بحران ها داشته باشند.

 

وی همچنین از بخشدار مرکزی و رئیس جمعیت هلال احمر هرسین خواست نقشه های دسترسی به مسیرها و راههای روستایی بویژه روستاهای دارای بافت فرسوده را برای مواقع بحران تهیه نمایند.

 

فرماندار شهرستان هرسین خاطر نشان کرد : خود امدادی از دیگر فواید مهم خانه های هلال روستایی است.

 

به‌ گفته فرماندار شهرستان هرسین تاکنون تعداد ۶ خانه هلال روستایی در روستاهای بخش مرکزی این شهرستان تشکیل شده است و در این راستا ۱۵۰ نفر طی ۲ دوره ی ۴ ساعته آموزش های امداد و نجات را فرا گرفته اند و با فرهنگ سازی های انجام شده ، این افراد  آموزش های فراگرفته شده را به خانواده خود و سایر اهالی روستا انتقال میدهند.

 

فرماندار هرسین همچنین از کلاس های آموزشی امداد و نجات حتی در سطوح مدیریتی بعنوان یکی از ابزار مهم مقابله با حوادث تاکید کرد.