اجرای طرح ایمن سازی فلج اطفال در هرسین

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31729|09:23 - 1403/02/03
نسخه چاپی
اجرای طرح ایمن سازی فلج اطفال در هرسین
رئیس مرکز بهداشت شهرستان هرسین گفت: طرح کشوری ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در مناطق غیرگرمسیری کشور، به صورت سالیانه در فصل بهار طی دو مرحله و با هدف دستیابی به ریشه کنی قطعی فلج اطفال جهت کودکان زیر 5 سال اجرا می گردد.

به گزارش دیوانگاه ،  پرویز حسینی رئیس مرکز بهداشت  شهرستان هرسین در خصوص طرح عملیاتی واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در گفتگو با دیوانگاه اظهار داشت: فلج اطفال از آن دسته بیماری هایی است که از طریق نوعی ویروس به نام پولیو ایجاد و با اختلال در دستگاه گوارش و دستگاه عصبی مرکزی باعث بیماری  می شود.

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان هرسین افزود:  برای مبارزه با این بیماری علاوه بر واکسیناسیون روتین، طرح کشوری ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال در مناطق غیرگرمسیری کشور، به صورت سالیانه در فصل بهار طی دو مرحله و با هدف دستیابی به ریشه کنی قطعی فلج اطفال جهت کودکان زیر 5 سال اجرا می گردد.


وی خاطرنشان کرد: این طرح در سال جاری  مصادف با هفته سلامت توسط تیم های عملیاتی سیار مرکز بهداشت شهرستان همزمان با سراسر کشور در دو نوبت(نوبت اول 2 اردیبهشت تا4 اردیبهشت- نوبت دوم 30 اردیبهشت تا 1خرداد) ویژه کلیه کودکان زیر پنج سال جمعیت مناطق روستایی سیاری، صعب العبور و عشایری به صورت مراجعه خانه به خانه انجام می شود.


حسینی اظهار داشت: نوبت اول طرح مذکور از دوم اردیبهشت ماه در قالب سه تیم چهار نفره به طور همزمان به مدت سه روز در روستاها و جمعیت های عشایری مسیر بیستون، چشمه کبود و چهر شروع می گردد. 

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان هرسین افزود:  در راستای دست یابی به اهداف بهداشت و درمان و همزمان با هفته سلامت در خصوص کلیه بیماریهای واگیر، غیر واگیر، فرزند آوری، سبک زندگی سالم و ... آموزشهای لازم نیز و همچنین وضعیت دریافت سایر واکسن های روتین نیز بررسی و در صورت هرگونه نقص یا تاخیر واکسیناسیون انجام خواهد شد.


وی تصریح کرد: امیدواریم با سیاست گذاری های کلان وزارت بهداشت ونیز تلاشهای خانواده بزرگ سلامت در کل کشور و همچنین تعامل وهمراهی تمامی دستگاه ها وسازمان ها و همکاری حداکثری مردم شریف کشور با تیم های بهداشتی، به هدف نهایی که ریشه کنی جهانی این بیماری و سلامت کودکان و آینده سازان عزیز ایران زمین است، دست یابیم.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد