به گزارش دیوانگاه ،مسأله پروژههای عمرانی نیمهکاره و رها شده در کشور نیازمند توجه و اقدامات جدی از سوی مقامات ذیربط و در برخی اوقات نشانگر بیبرنامگی است وعدم اتمام و بهرهبرداری به موقع این پروژهها، منجر به هدررفت منابع مالی، زمان و انرژی میشود.
از جمله پروژههای نیمهتمام و حیاتی در شهرستان هرسین احداث پل دوم بر روی رودخانه گاماسیاب و در محدوده پل چهر برای تسهیل در تردد مسیر هرسین به پلیس راه است که این پروژه در سال ۱۳۹۶ احداث آن آغاز شد و تا به امروز عملیات اجرایی آن ادامه داشته است.
رکود ۷ساله پروژه پل دوم رودخانه گاماسیاب
فرهاد احمدی در گفتگو با خبرنگاردیوانگاه؛ اظهار داشت:: پروژه های احداث زیرگذر پریوه_بابازید، زیرگذر روبروی روستای چهر و پل دوم رودخانه گاماسیاب در محدوده پل چهر که تحت پیمان اداره کل راه و شهرسازی قرار دارد در طول چند سال اخیر در دست انجام است و هنوز تحویل اداره راهداری و حمل و نقل جادهای نشدهاند.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای هرسین افزود: اداره راهداری و حمل و نقل جادهای وظیفه نگهداری و بهسازی همه راههایی که توسط راه و شهرسازی ساخته میشود و همچنین وظیفه ساخت و بهسازی و احداث راههای روستایی را بر عهده دارد.
پروژههایی است که امروزه به عنوان پروژههای نیمهتمام در این حوزه از آنها یاد میشود. شاید روزگاری با بودجههای چند ۱۰ میلیاردی قابل تکمیل شدن بود ولی امروز همین پروژهها با بودجههای چند ۱۰۰ میلیاردی هم به اتمام نمیرسد.
نظارت بر پروژههای راهسازی بر عهده مرکز استان است
احدالله لطفی نیز در گفتگو با خبرنگاردیوانگاه؛ اظهار داشت: در بحث راهسازی نظارت اصلی با مرکز استان است و از طرفی این قبیل پروژهها در فصول سرد سال متوقف میشود هر چند که مشکل اصلی این پروژه مشکلات مالی است.
رئیس اداره مسکن و شهرسازی شهرستان هرسین افزود: این پروژهها از جمله پروژههای ملی است که اخذ بودجه آنها نیاز به پیگیری از طریق نماینده و مدیران ارشد دارد در غیر این صورت بودجههای محدود جوابگوی اجرای آنها نیست.
وی تصریح کرد: یکی از مشکلات در برخی از پروژهها وجود معارض است که البته این مشکل در پروژه بابازید تا حدودی برطرف شده است.
پیشرفت ۱۰ درصدی پروژه پل دوم رودخانه گاماسیاب
در ادامه مصطفی احمدیوجد در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه ؛ در خصوص عللعدم اجرای این قبیل پروژهها در سطح شهرستان، اظهار داشت: پروژههایی که مصوب شهرستان است جلسات و نظارت بر آنها از طریق شهرستان انجام میشود ولی پروژههای استانی تصمیمگیری در خصوص روند اجرای آن با مرکز استان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار هرسین افزود: در سفر مدیر کل راه و شهرسازی و مدیران استانی در روزهای پیش رو از جمله مطالب مورد بحث همین پروژههای نیمهکاره در سطح شهرستان است، سال گذشته ۶۴ میلیارد تومان برای اجرای پروژههای عمرانی در هرسین تخصیص یافت ولی متاسفانه از این میزان تنها ۱۰ درصد محقق شد.
به گزارش خبرنگار دیوانگاه ؛ امروزه بخش عمده سرمایه هر کشور، به خصوص کشورهای در حال توسعه به پروژههای عمرانی و زیربنایی آن اختصاص دارد و از طرفی عمدهترین معضلی که اغلب پروژههای بزرگ با آن مواجه هستند تأخیر در فازبندی و در نهایت اتمام کار پروژه است که امیدواریم پروژه توسعه پل چهر هرسین-پلیس راه که بر روی رودخانه گاماسیاب روند اجرای آن در دست انجام است با وجود اهمیت ویژهای که دارد در بازه زمانی کمتری به بهرهبرداری برسد.
نظر شما
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد