ساخت ۵۰۰ هزار ویلای غیرمجاز در اراضی کشور

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 17880|10:43 - 1394/05/11
نسخه چاپی
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور اراضی کشور از شناسایی ۵۰۰ هزار فقره ساخت و ساخت غیرمجاز ویلایی و مسکونی در اراضی کشور خبر داد.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از مهر ؛مسئول حوزه امور سازمان اراضی کشور، کمبود نیروی انسانی و امکانات را از دیگر مشکلاتی برشمرد که سبب می شود تا ساخت و سازهای غیرمجاز به موقع اطلاع رسانی و پیشگیری نشود.
 
 
حجت الاسلام علی صابری در حاشیه همایش سراسری مسئولان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور استانهای وزارت جهاد کشاورزی در کلاردآباد  با بیان اینکه این میزان ساخت و ساز بصورت غیرمجاز و قاچاق و به صورت ویلایی و مسکونی ساخته شده و در مجموع پنج میلیون متر مربع ساخت و ساز غیرمجاز صورت گرفته است.
 
وی با اشاره به اینکه از این میزان تنها برای ۵۰۰ فقره ساخت و ساز غیرمجاز احکام قضایی صادر شده است گفت: به دلیل آنکه دستگاههای سنگین ماند لودر، بلدوزر و غیره نداریم، احکام اجرا نشده است و مشکلات و مسائل اجتماعی موجود نیز سبب شده تا بیشتر احکام صادر شده اجرا نشود.
 
مسئول حوزه امور سازمان اراضی کشور، کمبود نیروی انسانی و امکانات را از دیگر مشکلاتی برشمرد که سبب می شود تا ساخت و سازهای غیرمجاز به موقع اطلاع رسانی و پیشگیری نشود.
 
وی تصریح کرد: باید حقوقدان های زیادی داشته باشیم تا موضوعات را در محاکم قضایی پیگیری کنند و نبود ماشین آلات سنگین نیز اجرای احکام را مشکل کرده است.
 
وی یکی از مشکلات را در رشد ساخت و سازهای غیرمجاز، ارائه خدمات از سوی دستگاههای مربوطه برشمرد و گفت: متاسفانه صاحبان واحدهای غیرمجاز به طرق مختلف خدمات دریافت می کنند و برخی نیز بصورت قاچاق از آب و برق بهره می برند.
 
حجت الاسلام صابری یادآور شد: تهران، البرز، اصفهان، استانهای شمالی از جمله استانهایی است که بیشترین مشکلات ساخت و ساز غیرمجاز را داریم.