تشریح برنامه های هفته عفاف و حجاب در هرسین

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31734|19:00 - 1403/02/08
نسخه چاپی
تشریح برنامه های هفته عفاف و حجاب در هرسین
اولین کارگروه اجتماعی ، فرهنگی ، سلامت ، زنان و خانواده شهرستان هرسین با حضور امام جمعه و فرماندار برگزار شد.

به گزارش دیوانگاه ، اولین کارگروه اجتماعی ، فرهنگی ، سلامت ، زنان و خانواده شهرستان هرسین با حضور امام جمعه و فرماندار برگزار شد.

 

ابوطالب ایتوندی فرماندار شهرستان هرسین در آغاز این جلسه به تشریح آسیب های اجتماعی پرداخت و گفت : با توجه به عملکردهای فردی و جمعی ، اصول و اخلاقیات در هر جامعه و گروههای مختلف مردم آسیب های اجتماعی تعاریف مختلف و متعددی دارند.

 

وی ضمن تاکید بر اینکه آسیب های اجتماعی باید درمان اجتماعی داشته باشند افزود : گذر آسیب های اجتماعی از سنتی به مدرنیته از دیگر موضوعاتی است که به انحاء مختلف گریبانگیر جوامع شده است که بصورت علمی و کاربردی نیاز به بازخوانی جامع دارد.

 

ایتوندی در بخش دیگری از سخنانش مناطق حاشیه نشین و آسیب پذیر را با توجه به فرهنگ های متفاوت آن خواستگاه آسیب های اجتماعی دانست و بیان کرد : وجود محلات و مناطقی که خواستگاه آسیب های اجتماعی هستند سیاست ها و راهبردهای مدیریت شهری را همواره با چالش های عدیده ای مواجه می سازد و بعلت تمرکز فقر ، طلاق ، اعتیاد و سایر بزه کاری ها در این مناطق توسعه شهر ها را با معضلات و مشکلاتی که اغلب پایدار هستند مواجه می سازند.

 

ایتوندی ضمن تشریح و اهمیت عفاف و حجاب مواردی از دستورالعمل ابلاغی ستاد عفاف و حجاب را در جلسه مطرح نمود و افزود : ابتدا بیش از هر زمان دیگری جامعه هدف نیاز  به جهاد تبیین دارد و مکررا توسط مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشته است.

 

فرماندار شهرستان هرسین تصریح کرد : دستور العمل ابلاغی از سوی وزارت کشور به این مهم توجه داشته و همگی در مقابل اجرای صحیح آن مسئول هستیم.

 

فرماندار شهرستان هرسین در ادامه بیان داشت : در راستای اجرای مصوبات و دستورالعمل های ستاد عفاف و حجاب نرم افزاری با عنوان(عین) تهیه شده است

که شایسته است کلیه دستگاه های متولی در نرم افزار عین ثبت نام نمایند و در جهت اهداف دستورالعمل ستاد عفاف و حجاب اقدام نمایند