چاره‌ای جز توجه به تولید نداریم/ دولت اموال بلوکه شده را تبدیل به کالای مصرفی نکند

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 17852|19:54 - 1394/05/08
نسخه چاپی
رئیس خانه اقتصاد ایران گفت: دولت باید با تدوین برنامه‌ای مدون مبالغ آزاد شده را برای توسعه بخش‌های مختلف تولید و اشتغال به کار گیرد زیرا در غیر این صورت این اموال تبدیل به کالای مصرفی وارداتی خواهد شد.

ابراهیم جمیلی در  گفتگو با خبرنگاراقتصادی باشگاه خبرنگاران جوانبا بیان اینکه با توجه به سیاست‌های اعلامی از سوی دولتمردان، تیم اقتصادی دولت در پی ایجاد رونق در تولید و خروج از رکود است، اظهار داشت: اموال بلوکه شده در صورت بازگشت می‌تواند در جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و افزایش تولید استفاده شود.
 
رئیس خانه اقتصاد ایران افزود: با توجه به اینکه رشد اقتصادی یکی از مباحث مورد تاکید دولت است، بنابراین استفاده بهینه از این اموال و رونق‌دهی به تولید می‌تواند به توسعه و رشد مثبت اقتصادی منجر شود.
 
وی تصریح کرد: برای خروج از وضع کنونی و نجات اقتصاد ایران چاره دیگری به جز توجه به تولید نداریم از این رو باد روند سرمایه در گردش و نقدینگی این بخش را به حالت عادی بازگردانیم.
 
جمیلی همچنین با بیان اینکه زمانی که پول نفت به راحتی به کشور بازگردد تعهدات بودجه به موقع انجام خواهد شود، گفت: لازم است دولت با تدوین برنامه‌ای مدون مبالغ آزاد شده را در مسیر توسعه بخش‌های مختلف تولید و اشتغال به کار گیرد چراکه در غیر این صورت این اموال تبدیل به کالای مصرفی وارداتی خواهد شد.