دلایلی که ثابت کرد ایران با توافق چیزی از دست نداد

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 17818|17:03 - 1394/05/07
نسخه چاپی
«روسیه و چین به عنوان متحدان ایران اجازه تحریم دوباره این کشور توسط شورای امنیت را نخواهند داد. از سویی هم توافق نتوانست تا مواضع آشکار رهبر ایران را در سیاست های منطقه ای تغییر دهد.»
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جام نیوز: روزنامه "الرای" در تحلیلی از مذاکرات هسته ای نوشت: «در توافقی که میان ایران و گروه 1+5 صورت گرفت، در واقع آمریکا تعهدی در قبال آن نداده بلکه تهدید کرده اگر ایران به بندهای توافق پابند نباشد، از در جنگ وارد خواهد شد.»
 
 
این روزنامه اردنی در ادامه نوشت: «ایران امتیازهایی در ازای توافق به غرب داد، ولی محدودیت هایی که پذیرفته آنقدر هم سخت نیستند تا احیانا ایران چیزی را از دست دهد. برنامه هسته ای به صورت صلح آمیز ادامه خواهد یافت و توانایی ایران در حوزه هسته ای مانند ژاپن و آلمان خواهد شد که می توانند در اولین فرصت به ساخت سلاح اقدام کنند.»
 
دلایلی که ثابت کرد ایران با توافق چیزی از دست نداد
 
 
این روزنامه در ادامه افزود: «فرقی ندارد که ایران سلاح هسته ای تولید کند یا خیر؛ چرا که در هر صورت این فناوری را در اختیار خواهد داشت با این تفاوت که طی توافق به مدت 10 سال تعهد داده که به ساخت سلاح اقدام نکند.»
 
 
 
 
 
 
 
 
این روزنامه در ادامه خاطرنشان کرد: «بازرسی هایی که قرار است از سوی آژانس بین المللی انرژی هسته ای از تاسیسات ایران صورت گیرد، سرزده نبوده و تا قبل از 24 ساعت اطلاع رسانی می شود. این مدت قابلیت پنهان کاری از سوی ایران را می تواند فراهم کند.»
 
 
 الرای در ادامه اظهار داشت: «ايران با توافق هسته اي مصالح منطقه ای خود را حفظ کرد بدون آنکه از اهدافش دست بردارد. اگر هم قرار است تحریم های غرب علیه ایران طی پایان مهلت توافق برگردند، تا آن زمان دیگر پولی در حساب ایران باقی نمانده تا بلوکه شود.»
 
 
این روزنامه در پایان افزود: «روسیه و چین به عنوان متحدان ایران اجازه تحریم دوباره این کشور توسط شورای امنیت را نخواهند داد. از سویی هم توافق نتوانست تا مواضع آشکار رهبر ایران را در سیاست های  منطقه ای تغییر دهد.»

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد