"چینی‌ها" مقصر سیلاب اخیر شناخته شدند !

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 17803|16:49 - 1394/05/07
نسخه چاپی
روایت‌های برخی مسئولان در روزهای اخیر نشان از این دارد که وجود کارگاه راه‌سازی چینی‌ها که در مسیر آزادراه تهران-شمال احداث شده بود، در وقوع حادثه سیل اخیر در منطقه کن و سولقان بی‌تاثیر نبوده است.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از ایلنا، این روزها و پس از جاری شدن سیلاب در منطقه کن و سولقان که منجر به کشته‌شدن دو تبعه چینی و افغان و 5 تن از شهروندان شد و قریب به 13 روستای این منطقه در این حادثه خسارت دید، روایت‌های متعددی از علت تشدید سیل و خسارات به بار آمده عنوان می‌شود که در این میان سهم ساخت‌وسازهای غیر مجاز بیش از موارد دیگر است.
 
مسئولان در روزهای اخیر هر کدام به روایت‌های مختلفی از چگونگی رخداد این حادثه پرداختند.

احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران که تهرانگردی‌هایش همچنان ادامه دارد، این بار برای اطلاع دقیق‌تر از چگونگی رخداد این حادثه و مشکلات مردم این منطقه  دو روز پس از این حادثه، از منطقه کن و سولقان بازدید کرد.

او با انتقاد از هجوم بلندمرتبه‌سازی در ارتفاع بیش از 1800 متر و همچنین ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها، از رستوران‌هایی که در حریم 35 متری رودخانه احداث شده و موجب آلودگی طبیعت و آب می‌شود، ابراز نارضایتی کرد.
 
سیلاب اخیر و خسارات جانی و مالی ناشی از آن جلسه غیرعلنی این هفته شورای شهر تهران را نیز تحت شعاع خود قرار داد؛ به طوری که مهدی چمران رئیس شورای شهر به موضوع ساخت‌وساز در حریم رودخانه‌ها اشاره کرد و گفت: این موضوع موجب ایجاد شرایط بحرانی در وقوع سیلاب شد و باید بر ایجاد سازوکاری برای پیشگیری از این مشکل تدابیری اتخاذ کرد.
 
بررسی اظهارات پیاپی اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مصاحبه با رسانه‌ها در روزهای اخیر نیز گواه بر این موضوع است.

نجار در این بین اما به کارگاه راه‌سازی چینی‌ها اشاره می‌کند که در اتوبان شمال کشور وجود داشته و یکی از عوامل شدت یافتن آب در مسیر رودخانه شده است.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد