«ایرانیوم» نابودی اسرائیل را وارد شمارش معکوس کرد

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 17566|09:56 - 1394/04/25
نسخه چاپی
«توافق هسته ای در سایه فشار و تحریم 35 ساله غرب علیه جمهوری اسلامی ایران توانست معادلات منطقه را تغییر دهد.»
  به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جام نیوز: روزنامه "البناء" در سرمقاله امروز خود به قلم "ناصر قندیل" تحلیلگر برجسته لبنانی گزارش داد: «واژه "ایرانیوم" (ایران+ یوم) در بخش اعظم واژه هایش با "اورانیوم" مشترک است. اگر خواسته باشیم واژه "ایرانیوم" را در فرهنگ لغت معاصر وارد کنیم، کار بیهوده ای نکرده ایم.»
 
 
این روزنامه لبنانی در ادامه نوشت: «توافق هسته ای در سایه فشار و تحریم 35 ساله غرب علیه جمهوری اسلامی ایران توانست معادلات منطقه را تغییر دهد. ایران با توافق هسته ای توانست شمارش معکوس برای نابودی اسرائیل را آغاز کند.»
 
 
این روزنامه در ادامه این سرمقاله آورد: «اوضاع منطقه کاری کرد تا کارد به استخوان برسد و در این میان کشورهای مختلفی از جمله لیبی، عراق و سوریه قربانی تروریسم شده اند ولی می بینیم که ایران در مقابل این اوضاع با حمایت از همپیانان خود سربلند خارج شد.»
 
 
این روزنامه در ادامه افزود: «توافق هسته ای که غربی ها با ایران امضا کردند، مسیر توافق کمپ دیوید اعراب با اسرائیل را تغییر خواهد داد. "ايرانيوم" سران عرب را که طرفداری اسرائیل را می کنند به این نتیجه رسانید که توطئه علیه سوریه موثر نخواهد بود.»
 
 
این روزنامه در ادامه گزارش داد: «"ايرانيوم" به همه ثابت کرد دیگر جنگ علیه سوریه یک جنگ شکست خورده ای است و توافق هسته ای این مسئله را به همه ثابت کرد. "ايرانيوم" شمارش معکوس اسرائیل را رقم زده و جا دارد آن را در فرهنگ لغت معاصر وارد کنیم.»
 
 
این روزنامه در پایان اظهار داشت: «اسرائیل پدیده ای است که خارج از محدوده تاریخ و جغرافیای منطقه نشؤ و نما پیدا کرده و این غده سرطانی به تعبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران باید نابود شود. حقیقتی که برای آزادیخواهان جهان ثابت شده است.»
 
 
 «ایرانیوم» نابودی اسرائیل را وارد شمارش معکوس کرد