سوگند نتانیاهو و رهبر مخالفان علیه توافق هسته ای

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 17549|20:13 - 1394/04/24
نسخه چاپی
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت: «بنیامین نتانیاهو» و «ایزاک هرزوگ» رهبر اپوزیسیون و رییس اتحادیه صهیونیست چهارشنبه شب سوگند خوردند که در برابر توافقنامه هسته ای امضا شده بین ایران و قدرت های جهانی متحد باشند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایرنا: به نوشته جروزالم پست، هرزوگ در دیداری که نتانیاهو چهارشنبه شب برای در جریان قرار دادن وی از تبعات امنیتی توافقنامه هسته ای ایران و جزئیات مسایل مطرح شده در نشست کابینه رژیم صهیونیستی ترتیب داده بود، بار دیگر از این توافقنامه، به عنوان توافقنامه ای بد یاد کرد و گفت: با توجه به تحولات اخیر، هر کاری را که برای تضمین امنیت اسرائیل لازم باشد، انجام خواهد داد. 
 
جروزالم پست افزود: نتانیاهو ضمن استقبال از اظهارات هرزوگ، گفت که همسویی دولت ائتلافی و اپوزسیون در ارتباط با منافع ملی، مسأله ای حایز اهمیت و برای نشان دادن جبهه ای متحد به دنیا، لازم و حیاتی است. 
 
ایران و دولت های عضو گروه 1+5 روز سه شنبه پس از 22 ماه مذاکره سخت و فشرده برای رفع سوء تفاهم ها در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران و همزمان لغو تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران به توافق رسیدند.
 
در نتیجه این توافق که با رعایت چارچوب ها، دستورالعمل ها و خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران تدوین شد، دستاوردهای گسترده ای در حوزه هسته ای و لغو تحریم ها حاصل شد. 
 
توافق میان ایران و پنج بعلاوه یک و دستاوردهای آن برای ایران، خشم شدید مقامات رژیم صهیونیستی ، جمهوری خواهان تندروی آمریکا و برخی مقامات مرتجع منطقه را برانگیخته است.