امام جمعه شهرستان هرسین :

مسئله اصلی در انتخابات حضور مردم و حفظ وحدت است/ فردی که انتخاب می کنیم کارآمد باشد و مشکلات مردم را بداند

سرویس: سیاسیکد خبر: 27838|17:59 - 1396/01/25
نسخه چاپی
مسئله اصلی در انتخابات حضور مردم و حفظ وحدت است/ فردی که انتخاب می کنیم کارآمد باشد و مشکلات مردم را بداند
امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: نکته اول در انتخابات حضور مردم است حضوری که پشتوانه ان وحدت مردم باید باشد نه تفرقه و دوگانگی، انتخابات در کشور باید عامل بکپارچگی و وحدت باشد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با ااشاره به برگزاری مراسم اعتکاف امسال اظهار داشت: خوشبختانه امسال نسبت به سالهای گذشته جمعیت معتکفین30درصد افزایش داشته است و حدود 70درصد هم حضور جوانان و نوجوانان را داشته ایم و جا دارد از رحمات کلیه ادارات و ارگان ها و همچنین کارخانجاتی که در اجرای این برنامه همکاری داشته اند تشکر کنیم.

 

ایشان با اشاره به 29فروردین (روز ارتش)اظهار داشت: در این روز ارتشیان با امام خمینی(ره) بیعت کردند و امروز امنیت و آرامشی که داریم مرهون جانفشانی های ارتشیان مستقل، متعهد و ولایی است.

 

امام جمعه شهرستان هرسین تصریح کرد: ارتش از بدو انقلاب، زمان جنگ و حتی پس از جنگ و تا به امروز خدمات مهمی داشته است و اگر امروز عظمت داریم و کشور مستقل و مقتدری هستیم به برکت جانفشانی همین نیروهای مخلص است.

 

حجت الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: تا امروز حدود 700نفر داوطلب و مشتاق خدمت داریم که همه می خواهند رئیس جمهور شوند، این یعنی قانون بد، درست است که قانون اساسی است ولی می شود آنرا اصلاح کرد.

 

ایشان افزود: مگر می شود یک نفر فقط با یک عکس و شناسنامه بیاید ثبت نام کند امیدواریم که در دور بعد این قانون اصلاح شود.

 

خطیب جمعه شهرستان با اشاره به بحث انتخابات خاطرنشان کرد: نکته اول در انتخابات حضور مردم است حضوری که پشتوانه ان وحدت مردم باید باشد نه تفرقه و دوگانگی، انتخابات در کشور باید عامل بکپارچگی  و وحدت باشد.

 

حجت الاسلام باقری اظهار داشت: امیدواریم با همت مردم ایران اسلامی شاهد حضور 50میلیونی در پای صندوق های رأی باشیم، انتخاباتی که باعث اختلاف و دوگانگی بین مردم شود همه اش ضرر است.

 

ایشان افزودند:  مسئله دوم انتخاب اصلح است، فردی که انتخاب می کنیم کارآمد باشد و مشکلات مردم را بداند، مثلأ در همین شهرستان هرسین طبق آمار 7هزار نفر بیکار داریم و حدود 6هزار نفر هم مهاجرت داشته ایم، این حجم از مردم از دست چه چیزی فرار می کنند اگر فقر و بیکاری نبود اینها که نمی رفتند.

 

امام جمعه شهرستان در خصوص انتخابات شوراها خاطرنشان کرد: برخی ها از سر بیکاری برای انتخابات شوراها ثبت نام کرده اند و برخی دیگر هم برای اینکه چیزی در این بین نصیبشان شود آمده اند و ثبت نام کرده اند مدیریت شهرستان باید یک مدیر کارآمد باشد تا بتواند مشکلات را حل کند.

 

حجت الاسلام باقری در خصوص موضوع تأیید صلاحیت داوطلبین انتخابات شوراها در شهرستان هرسین اظهار داشت: مراجع چهارگانه  چهارده نفر را در بیستون و هرسین رد کرده اند و خوشبختانه اداره اطلاعات جزء قوی ترین ادارات است.

 

ایشان در ادامه افزود: در بین افراد رد صلاحیت شده فردی بوده که هم سابقه رشوه و هم رباخواری را دارد و این فرد رد شده است و حالا می بینیم که از بین افراد رد صلاحیت شده تعدادی برگشته اند سوال این است که آیا اداره اطلاعات اشتباه کرده است یا پارتی بازی در کار بوده است.

 

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد: در بین افراد ثبت نام شده افرادی هستند که اعتقادی به نظام ندارند و خرید و فروش مواد مخدر می کنند انتظار داریم هیأت نظارت مراقبت کند و افرادی که صلاحیت ندارند را رد کند.

 

حجت الاسلام باقری با اشاره به موضوع آب شرب شهرستان اظهار داشت: دو سال است که از بحث گل آلود شدن آب شرب هرسین می گذرد و این روز ها هم در برخی از محلات آب گل آلود است و همه مسئولین هم قول دادند که درست می شود.

 

ایشان افزود: برخی از مسئولین سال قبل در همین تریبون نماز جمعه گفتند که باید دعا کنیم باران نبارد، امسال هم که به لطف دعای دوستان باران کمتر آمد چرا باز هم آب هرسین گل آلود می شود.

 

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد: آیا باید دعا کنیم که باران نبارد یا اینکه دعا کنیم که مسئولین اصلاح شوند و تکانی به خود بدهند و دغدغه مردم را داشته باشند.

 

حجت الاسلام باقری در پایان ضمن تشکر از تلاش های نیروی انتظامی شهرستان اظهار داشت: متأسفانه هر روز شاهد سرقت هایی در سطح شهرستان هستیم و انتظار داریم که هم نیروی انتظامی و هم دادگستری و دادستانی با همکاری شورای تأمین این قضیه را زودتر جمع کنند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد