امام جمعه شهرستان هرسین :

همدلی و همزبانی مردم در حادثه پلاسکو قابل تقدیر است/هیچ خیری از معادن هرسین به مردم شهرستان نمی رسد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 27316|15:24 - 1395/11/08
نسخه چاپی
همدلی و همزبانی مردم در حادثه پلاسکو قابل تقدیر است/هیچ خیری از معادن هرسین به مردم شهرستان نمی رسد
امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: همدلی و همزبانی مردم در حادثه پلاسکو قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک فرا رسیدن ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: آنچیزی که باعث تداوم و ماندگاری انقلاب اسلامی شده است اسلامی بودن و مردمی بودن انقلاب، وجود رهبری عادل در رأس جامعه و همیشه در صحنه بودن مردم و اتحاد و همدلی بوده است.

 

وی افزود: خوشبختانه در چهار دهه ای که از عمر با برکت انقلاب اسلامی می گذرد ملت اسلامی به خیلی از اهداف خود رسیده است و توانسته است شعار ما می توانیم را در خیلی از عرصه ها عملی کند.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: تأثیرگذاری در منطقه، مقاومت و ایستادگی مردم در مقابل استکبار و شکست سیاست های امریکا در منطقه از جمله این اهداف بوده است.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه با اشاره به حادثه تلخ پلاسکو اظهار داشت: این حادثه قلب همه مردم ایران را جریحه دار کرد و ما هم شهادت عده ای از هم وطنان و آتشنشانان جان بر کف و به فرموده رهبری مجاهد فی سبیل الله را به خانواده داغدار این عزیزان تسلیت عرض می کنیم و امیدواریم که دیگر شاهد حوادثی از این دست نباشیم.

 

وی افزود: در این حادثه چند موضوع قابل توجه بود اول همدلی و همزبانی مردم که قابل تقدیر است، دوم اینکه هیچ چیزی جایگزین جان انسان نمی شود و تنها چیزی که تسکین می دهد قلوب این خانوده ها را فقط لطف خداوند متعال است و سوم مقصران این حادثه است که در مجموع مجلس به عنوان تصویب کننده قوانین جدید، دولت، شهرداری و مالک ساختمان به دلیل فرسوده بودن ساختمان در این قضیه مقصرند.

 

خطیب جمعه شهرستان با اشاره به مشکل بافت های فرسوده در کشور تصریح کرد:  بافت های فرسوده در کشور زیاد داریم و در شهرستان ما هم علی رغم نوسازی در برخی مناطق ولی قسمت هایی از شهرستان بافتشان فرسوده است و این موضوع می طلبد که مسئولین برای پیشگیری از حوادث احتمالی و ایجاد خسارت فکری در این زمینه بکنند.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه با اشاره به موضوع سرقت های متعدد در شهرستان اظهار داشت: متأسفانه مردم از وجود سرقت های متعدد در هرسین و مخصوصاً طی دو ماه گذشته گله مند هستند، البته این به معنای کم کاری نیروی انتظامی نیست اما لازم است که فرماندر هرسین با همکاری شورای تأمین شهرستان در این خصوص چاره ای بیندیشند.

 

وی افزود: علت اصلی اکثر این سرقت ها بیکاری است و جمعیت 7هزار نفری بیکار هرسین منشأ همین جرایم است، و با وجود معادن و کارخانجات فراوان در شهرستان هرسین بیکار زیاد دارد.

 

امام جمعه شهرستان هرسین خاطرنشان کرد: معادنی که در هرسین هستند چه میزان اشتغالزایی دارند، اگر هر معدن حدود 50نفر اشتغالزایی داشته باشد مشکل بیکاری هرسین تا حدودی حل می شود.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: انتظار داریم آقای فرماندار جلو این کارها  را بگیرند، ما نمی گوییم معدنی وجود نداشته باشد هر چند طبیعت و منابع طبیعی تخریب می شود ولی حداقل صاحب معادن، یا کارگران هرسینی باشند و یا نصف معدن را به صورت سهام به مردم منطقه واگذار کنند.

 

وی با اشاره به موضوع آب شرب هرسین افزود: دو ماه دیگر فصل بهار است و مشکلات دوباره شروع می شود هر چند که آقای فرماندار گفتند که پاکت های مناقصه شنبه باز می شود و از یکشنبه پیمانکار مشغول به کار می شود اما انتظار ما این است که این کار حداکثر در این هفته شروع شود.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد