رژه نیروهای مسلح در کرمانشاه برگزار شد؛

امیر کاظمی: شهدای مدافع حرم در ورای مرزها از ایران اسلامی دفاع می کنند/ آیت الله علما: غرب از خلاقیت سپاه و ارتش ناراحت و عصبانی است/ رازانی: ایران از جنگ استقبال نمی کند + تصاویر

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 26165|13:09 - 1395/06/31
نسخه چاپی
امیر کاظمی: شهدای مدافع حرم در ورای مرزها از ایران اسلامی دفاع می کنند/ آیت الله علما: غرب از خلاقیت سپاه و ارتش ناراحت و عصبانی است/ رازانی: ایران از جنگ استقبال نمی کند + تصاویر
رژه نیروهای مسلح در کرمانشاه در اولین روز از هفته دفاع مقدس برگزار شد.

امیر منوچهر کاظمی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح در شهر کرمانشاه، با نثار درود به روح پر فتوح شهدای مدافع حرم، شهیدان انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس، اظهار داشت: پوشیدن لباس سربازی و دفاع از حریم ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نعمتی است که شگرگزار آن هستیم.

 

وی دوران دفاع مقدس را تفسیری از آیات شریفه و نورانی قرآن کریم دانست و افزود: بعد از ۱۴۰۰ سال تفسیر آیات قرآن را در دفاع مقدس دیدیم.

 

کاظمی بیان کرد: اگر گذشتگان ما توفیق حضور در جبهه های نور علیه ظلمت را داشتند فرزندان آنان امروز توفیق دفاع از سنگر انقلاب را دارند و در ورای مرزها شهدای مدافع حرم از ایران اسلامی دفاع می کنند.

 

 

وی گفت: امروز در جمهوری اسلامی ایران صدها هزار نفر از کارکنان نیروهای مسلح و در استان ده ها هزار نفر از آنان و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی و نظامی و انتظامی شبانه روز بیدار و هوشیار برای دفاع از حریم ولایت آماده اند.

 

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: امروز به لطف پروردگار عزیزان ما در سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، مرزبانی، ارتش و اطلاعات مصداق عینی بیداری و هوشیاری اند و شبانه روز آرامش و امنیت و سلامت خود و جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و برای دفاع از حریم ولایت آماده جانفشانی هستند.

 

امیر کاظمی تاکید کرد:‌ اگر به فضل خداوند دشمنان در توطئه های خود موفق نمی شوند، بعد از توکل به خداوند و هدایت مدبرانه فرمانده کل قوا، به برکت توانمندی نیروهای مسلح است که در این شرایط حساس از کیان اسلامی دفاع می کنند.

 

وی افزود: آنچه امروز به نمایش در می آید قطره ای از دریای بی کران اقتدار نیروهای مسلح در استان کرمانشاه است.

 

امروز غرب از خلاقیت سپاه و ارتش ناراحت و عصبانی است

 

آیت الله مصطفی علما پیش از ظهر امروز چهارشنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح در شهر کرمانشاه، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: ۳۱ شهریور به فرهنگ مقاومت و ایستادگی در دنیای اسلام تبدیل شده و آمریکایی ها چنین مقاومتی را از سوی ما متصور نبودند.

 

وی تصریح کرد: امروز فرهنگ ایستادگی و مقاومت و فرهنگ حق در دنیا مطرح است و ارتش و سپاه ما دنیا و ارتش های دنیا و مقاومت ها را دگرگون کرده و به آنان درس دادند که چگونه باید ایستادگی کرد و ایثار و فداکاری به خرج داد تا کلمه حق و توحید پا بر جا بماند.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: اگر این ۸ سال دفاع مقدس نبود بسیاری از مفاهیم تفسیر نشده و انقلاب به دنیا صادر نمی شد.

 

 

آیت الله علما دفاع مقدس را نماد مقاومت و ایستادگی و فهم و درک ولایت فقیه دانست و گفت: روز گذشته مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به نکته بسیار عمیق و حائز اهمیتی اشاره فرموده و گفتند که «جوهره و حقیقت غدیر یک مسئله است و لکن الگوی حاکمیت و حکومت و کسی که می خواهد در راس قرار گیرد، علی (ع) است.

 

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: ۸ سال دفاع مقدس نیز برای ما یک شاخص است که باید به آن توجه داشته باشیم.

 

آیت الله علما گفت: روزی که رهبر معظم انقلاب با فرماندهان سپاه ملاقات داشت فرمود از ابزار قدرت و دفاع نرم این است که امروز ایران و انقلاب، آمریکا را در نزد عالم و چشمان اهل عالم بی اعتماد کرده است.

 

وی تصریح کرد: امروز احدی حاضر نیست به سخن و مواضع و سیاست آمریکا اطمینان کند و این ضربه مهلکی است که نظام و انقلاب به آمریکا زد.

 

علما با تاکید بر لزوم هوشیاری و بیداری در مقابل دشمنان، گفت: در مشروطیت ۷۰ تا ۸۰ سال کشور را به عقب انداختند و این به خاطر اعتماد به سفارت انگلیس بود.

 

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: امروز همه باید بیدار و مراقب باشیم و از نظام و ولایت فقیه و انقلاب پاسداری و مراقبت و مواظبت کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه باید تفکر و عمل انقلابی داشته باشیم، افزود: باید دائما در بیداری و هوشیاری و دشمن شناسی باشیم.

 

آیت الله علما در پایان گفت: امروز ارتش و سپاه و بسیج و نیروی انتظامی ما صاحب ایمان و فکر و خلاقیت و ابتکارند و امروز غرب از خلاقیت سپاه و ارتش ناراحت و عصبانی است.

 

ایران از جنگ استقبال نمی کند

 

اسدالله رازانی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح در شهر کرمانشاه، اظهار داشت: در قرآن کریم به ما امر شده که نعمت هایی که خداوند متعال به ما ارزانی داشته را به یاد داشته باشیم.

 

وی با اشاره به رشادت و ایثار مردم و رزمندگان در دوران ۸ سال دفاع مقدس، گفت: مراسم امروز برای نشان دادن گوشه ای از اقتدار نظامی و دفاعی از مرزهای جمهوری اسلامی ایران است.

 

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: بر اساس موازین دینی ما اصلا نمی توانیم جنگ را شروع کنیم و ما آغازگر جنگ نبودیم و این دشمن بود که به خیال نوپا بودن انقلاب و تصور اینکه کشور در نقطه ضعف و قطع ارتباط با دنیای اقتصادی آن روز است جنگ را به ما تحمیل کرد.

 

http://mersadnews.ir/sites/default/files/2215808.jpg

 

رازانی ادامه داد: آن روز دنیا بین ابرقدرتهای غرب و شرق تقسیم شده بود و صدام  جنگ را علیه ایران شروع کرد و قبل تر از آن صدام با مشاور امنیت آمریکا ملاقات کرد و آمریکا به او چراغ سبز نشان داد که جنگ را شروع کند.

 

وی با بیان اینکه اتحاد جماهیر شوروی نیز آن روز ارتش صدام را مسلح کرد و نگه داشت، افزود: آلمان هم که اصلا ارتش نداشت اما رژیم صدام را به سلاح شیمیایی مجهز کرد و کشورهای منطقه همچون اردن همراه صدام بودند.

 

استاندار کرمانشاه گفت: اگر آن روز دنیا به دو گروه تقسیم می شد ۹۹ درصد کشورها به ویژه کشورهای قدرت طلب و بزرگ آن روز برای از پا در آوردن انقلاب پشت سر صدام بودند و توطئه بزرگی برای زدن ریشه انقلاب شکل دادند، اما به لطف خداوند متعال و رهبری امام راحل (ره) و حضور ملت پیروز شدیم و در هیچ حادثه دیگری این طور حضور گسترده نداشتیم.

 

وی اظهار داشت: استان کرمانشاه هم که به تعبیر رهبر معظم انقلاب سینه ستبر ایران است، با داشتن ۳۷۰ کیلومتر مرز با عراق آن روزها کاملا درگیر جنگ بود.

 

رازانی ادامه داد: صدام جنگ را با ورود به مراکز نظامی و مرزها شروع کرد و سپس آن را گسترش داد و حداقل ۱۳۰ نقطه شهری در این کشور را بارها مورد حمله موشکی قرار داد.

 

وی گفت: وقتی صدام با جنگ شهری کاری از پیش نبرد به بمباران شیمیایی متوسل شد و تنها در زرده ۳۰۰ نفر در یک روز قربانی شدند و آثار این حملات شیمیایی همچنان در جان و حیات مردم وجود دارد.

 

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: سپس دشمنان منافقان سیه رو را به کار گرفته تا از طریق آنان به کشور صدمه بزنند اما از همه کشور در مقابل آنان ایستادند و حضور پیدا کردند و انقلاب را از این توطئه عظیم نجات دادند.

 

رازانی گفت: در زمان هجوم منافقان، خیل عظیمی از اهل تشیع، اهل تسنن و اهل حق برای دفاع آمدند و دفاع مربوط به قشر خاصی نبود و در استان کرمانشاه قریب به ۱۰ هزار نفر شهید شدند و ۱۵۰۰ شهید از اهل سنت داشتیم.

 

وی با بیان اینکه روز اول انقلاب، مارکسیست ها و کمونیسم ها انقلاب را طبقاتی تفسیر کردند، تاکید کرد: ایران و اسلام از جنگ استقبال نمی‌کند اما اگر اتفاق بیفتد به برکت توانمندی فرهنگ ناب دینی و اسلام محمدی و رهبری امام و حضور مردم در صحنه تبدیل به قدرت انقلاب می شود و امروز عراقی که می خواست ریشه انقلاب را بزند متحد ترین کشور دنیا با ما است و دولت و حاکمیت عراق بیش از هر کشوری با ایران متحد شده است.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد