رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه:

لازم باشد کمک به جریانهای استکبار ستیز را در قانون بودجه لحاظ می کنیم

سرویس: سیاسیکد خبر: 25975|13:01 - 1395/06/16
نسخه چاپی
 لازم باشد کمک به جریانهای استکبار ستیز را در قانون بودجه لحاظ می کنیم
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: لازم باشد کمک به جریانهای استکبار ستیز را در قانون بودجه لحاظ می کنیم.

حسن سلیمانی رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه و نماینده مردم شهرستان های هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاردیوانگاهبا اشاره به اینکه مسئله مبارزه با پولشویی در ایران امری جدید نیست، اظهار داشت: چندین سال پیش و در دور هفتم مجلس شورای اسلامی ایران قانونی در این خصوص به تصویب رسید و به همین خاطر ما در آنزمان معتقد بودیم که از لحاظ نهادی و سازمانی پول هایی که دارای منشأ کثیف هستند در تبادلات بانکی کشور باید امکان بررسی آنها فراهم شود.

 

وی افزود: این قانون به جهت اینکه موانع بین المللی در این خصوص ایجاد نکنند و بحث هایی در خصوص شفافیت مطرح نشود، به تصویب رسید. در راستای این قانون سطح برداشت افراد از حساب ها مشخص شد و شرط آن موضوع هم مظنونیت بود یعنی اگر کسی شرایط مالی و شغلی اش اقتضا نمی کند که پولدار باشد از او این سوال می شود که از کجا آورده ای.

 

نماینده مردم شهرستان های هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به ادعاهای گار گروه اقدام مالی FAFT علیه ایران گفت: در کنار این موضوع هم ما به شفافیت مالی بین الملل معتقدیم. دشمن شاید دنبال تفکرات شیطانی خود باشد ولی جمهوری اسلامی ایران در این خصوص اشراف لازم را دارد و قوانینی تصویب شده و در حال اجراست که ترفند های آنها را بی تاثیر خواهد کرد.

 

سلیمانی همچنین با اشاره به محدودیت های مورد نظر FAFT در ادامه اظهار داشت: کمک های بین المللی ما شفاف است و در قانون اساسی هم پذیرفتیم که به نظاماتی که دارای شاخصه استکبار ستیزی و اسلامی است کمک کنیم و در واقع این تکلیف را قانون اساسی برای ما مشخص کرده است.

 

وی افزود: صراحتاً در قانون بودجه اگر جایی ضرورت پیدا کند که تحت عنوان حمایت از فلسطین و حزب الله مبلغی اختصاص داده شود این کار صورت می گیرد چون هر آنچه که مجلس تصویب کند و قانون باشد باید اجرا شود، همچنانکه کمک های ما انسان دوستانه و در راستای حمایت و صیانت از نهضت های اسلامی است و طبق قانون صورت می گیرد و دارای کدورت مالی نیست.

 

نماینده مردم شهرستان های هرسین، صحنه و کنگاور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز استکبار نگران گسترش  نفوذ نظام اسلامی در منطقه و جهان است در نتیجه طبیعی است که در قالب اینگونه بهانه گیری ها مباحثی را مطرح کند ولی تأثیری نخواهد داشت چرا که مسئولین ما معتقد به چهار چوب نظام و قانون اساسی کشور هستند.

 

وی در پایان تاکید کرد: ما به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و گوش به فرمان ولی امر خود با هر آنچه که احساس شود برخلاف نظر مقام معظم رهبری، حفظ کلیت نظام و شأن نظام و خون شهدا باشد  مقابله می کنیم و اگر لازم باشد برای آن قانون وضع می کنیم و قطعاً با هر اقدام داخلی و بین المللی که مخالف سیاست های نظام رهبری باشد مقابله می کنیم.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد