امام جمعه شهرستان هرسین :

قوه قضاییه روح جامعه اسلامی یعنی عدالت است / بایستی با شدت با موضوع حقوق های نجومی برخورد شود

سرویس: سیاسیکد خبر: 24985|18:03 - 1395/04/04
نسخه چاپی
قوه قضاییه روح جامعه اسلامی یعنی عدالت است / بایستی با شدت با موضوع حقوق های نجومی برخورد شود
امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: این که نمی شود تمام بدبختی ها و گرانی ها و تحریم ها مال مردم باشد ولی خوردن ها و چپاول کردن ها مال از ما بهتران باشد این درد جامعه اسلامی است و قوه قضاییه باید به شدت با آنها برخورد کند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره با روایتی از امام صادق در خصوص تقوا اظهار داشت امام جعفر صادق از پیامبر اسلام(ص) نقل می کند که آنحضرت فرمودند عابد ترین و زاهد ترین مردم نزد خداوند کسی است که به واجبات خود عمل کند.

وی افزود: و در ادامه می فرمایند با سخاوت ترین مردم کسی است که زکات واجب خود را می پردازد خیلی از مردم سفره های رنگین افطاری می دهند ولی زکات واجب خود را نمی پردازند و سوم اینکه برخی ها مقید به مکروهات هستند.

امام جمعه شهرستان هرسین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شب های قدر خاطرنشان کرد انشاالله که همه مساجد در این ایام برنامه های خوبی در دست انجام داشته باشند چرا که طبق روایات در این شب ها تقدیر انسان رقم می خورد.

حجت الاسلام باقری در ادامه در خصوص هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره 72تن از شهدای انقلاب اسلامی و حزب جمهوری اظهار داشت شهید بهشتی عالم به زمان خود بود و چه در قوه قضاییه و چه در تدوین قانون اساسی جمهوری اسلامی خدمات ارزشمندی داشت.

وی افزود قوه قضاییه روح جامعه اسلامی یعنی عدالت  است و برجسته ترین مسئله در زندگی حضرت علی(ع) همین عدالت است و تمام تلاش آنحضرت در طول دوران حکومت خود همین اجرای عدالت بود.

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد باید دید که در هزینه کردن از بیت مال چقدر عدالت رعایت می شود برخی استان ها آنقدر بودجه دارند که حتی قسمتی از آن برگشت می خورد برخی دیگر آنقدر مسئولین تنبلی دارند که چیز قابل توجهی به آنها تعلق نمی گیرد.

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت چندی است که بحث حقوق های نجومی برخی میران کل نقل محافل است این که نمی شود تمام بدبختی ها و گرانی ها و تحریم ها مال مردم باشد ولی خوردن ها و چپاول کردن ها مال از ما بهتران باشد این درد جامعه اسلامی است و قوه قضاییه باید به شدت با آنها برخورد کند.

وی افزود: البته سخت ترین اجرای عدل آنجایی است که طرف مقابل یک آدم سرمایه دار و دارای نفوذ باشد که در اینجا و در مبارزه با فساد هم قاطعیت علوی نیاز هست.

امام جمعه شهرستان هرسین با اشاره به بحث مواد مخدر و معضلات آن تصریح کرد امروز یکی از معضلات کشور همین موضوع مواد مخدر است که هم دولت و نهاد های نظارتی و هم خود مردم باید همدیگر را در رفع آن کمک کنند و تا مسئله اشتغال در کشور حل نشود وضعیت تغییری نمی کند.

حجت الاسلام باقری در خصوص هفته آخر ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس اظهار داشت روز قدس یادگار امام راحل(ره) علیه صهیونیست خوانخوار و استکبار جهانی و روز بسیج عمومی علیه کفر است و با توجه به مشکلات بوجود آمده برای دنیای اسلام انشاالله که مردم حضور پرشوری در این مراسم داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات آل خلیفه در حق مردم بحرین و اقدام به لغو تابعیت مرجع دینی شیعیان این کشور افزود: مردم بحرین در طول این چند سال با برگزاری تظاهرات های مسالمت آمیز خواهان احقاق حق خود هستند و در مقابل بازداشت شیخ علی سلمان روحانی مبارز و سوء استفاده از سکوت معنادار مجامع بین الملل و به اصطلاح حقوق بشر توسط رژیم آل خلیفه  و در نهایت لغو تابعیت این مرجع شیعی تنها گوشه ای از این جنایات است.

خطیب جمعه شهرستان خاطرنشان کرد: رژیم آل خلیفه و اربابانشان باید یدانند که بازی خطرناکی را شروع کرده اند و اگر این توهین ها به ساحت مقدس فقاهت ادامه پیدا کند یک انتفاضه در بحرین شروع می شود.

حجت الاسلام باقری در پایان اظهار داشت البته این حرکات نشان دهنده این است که اینها به آخر خط رسیده اند و به فضل خداوند شیشه عمر آل خلیفه و آل سعود توسط خود مردم و مسلمانان شکسته خواهد شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد