حجت الاسلام باقری :

امروز یکی از تقابل های میان حق و باطل همین مباحث فرهنگی و ارزشی است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 24817|20:58 - 1395/03/24
نسخه چاپی
امروز یکی از تقابل های میان حق و باطل همین مباحث فرهنگی و ارزشی است
امام جمعه شهرستان هرسین در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان هرسین گفت: امروز یکی از تقابل های میان حق و باطل همین مباحث فرهنگی و ارزشی است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان هرسین با اشاره به اهمیت بحث فرهنگ و مظلومیت آن اظهار داشت امروز مظلومیت فرهنگ و بی مدیریتی در آن به جایی رسیده که رهبر معظم انقلاب در این خصوص موکدأ هشدار می دهد و می فرماید این موضوع به ولنگاری فرهنگی تبدیل شده است.

 

وی افزود : مبارزه حق و باطل یک موضوع تاریخی است اما در طول تاریخ چنین رویارویی که امروزه بین این دو وجود دارد نبوده است و البته اینطور هم نبوده است که همیشه حق پیروز شده باشد یا همیشه باطل پیروز شده باشد.

 

امام جمعه شهرستان خاطرنشان کرد امروز یکی از تقابل های میان حق و باطل همین مباحث فرهنگی و ارزشی است که در سراسر دنیا مخصوصأ جوامع فرهنگی تبدیل شده است به یک میزان بارز و حقیقی و در واقع اصل جنگ ما هم همین است.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت امروز نهاد های متولی فرهنگ در سطح کشور زیاد هستند اما باید دید در همین شهرستان هرسین این نهاد ها برای فرهنگ چکار کرده اند، اگر برنامه ریزی و مدیریتی وجود نداشته باشد و انسجام نداشته باشیم به سمت ولنگاری فرهنگی می رویم.

 

سرهنگ محمدی فرمانده سپاه ناحیه هرسین از دیگر سخنرانان این مراسم بودن که مطالبی را در خصوص مباحث فرهنگی و برنامه های در نظر گرفته شده در ایام تابستان مطرح کردند.

 

وی افزود با توجه به تجمع اکثر مردم در پارک دانشجو در نظر داریم یک پایگاه فرهنگی در این منطقه مستقر شود که بتواند برنامه های متنوعی در ایام تابستان ارائه دهد.

 

فرمانده سپاه ناحیه هرسین همچنین به اجرای طرح اصلاح محله های آلوده اشاره کرد و خاطرنشان کرد متأسفانه این موضوع به یک معضل تبدیل شده است و لازم است با همکاری ادارات و ارگان های شهرستان یک پایگاه یا مسجد در این محلات احداث شود  که هم بتواند اشراف خوبی در منطقه داشته باشد و هم برنامه های فرهنگی را در این محلات داشته باشیم.

 

در ابتدای این جلسه ملکی سرپرست اداراه ارشاد اسلامی شهرستان هرسین گزارشی را از وضعیت انجام مصوبات جلسات گذشته ارائه کرد و اظهار داشت با پیگیری های صورت گرفته مقرر شده با همکاری اداره مسکن و شهرسازی مکانی را برای ساخت مصلا اختصاص یابد.

 

وی با اشاره به مراسم روز شهرستان افزود: هر چند سالهای گذشته این برنامه در خرداد ماه انجام شده است اما امسال به دلیل تقارن آن با ماه مبارک رمضان این برنامه به بعد از ماه رمضان موکول می شود.

 

سرپرست اداره ارشاد اسلامی شهرستان در ادامه در خصوص وضعیت انجمن نمایش شهرستان خواستار حمایت ادارات شهرستان و اعضای شورای فرهنگ عمومی از این انجمن شد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد