برگزاري ستاد بحران روستایی در بخشداري هرسين/

خسروی: چهارده ميليارد و سيصد ميليون ريال به حوزه كشاورزي ، راهها و ابنيه روستايي خسارت وارد شد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 21639|08:37 - 1394/10/03
نسخه چاپی
خسروی: چهارده ميليارد و سيصد ميليون ريال به حوزه كشاورزي ، راهها و ابنيه روستايي خسارت وارد شد
بخشدار مرکزی در جلسه ستاد بحران روستایی در بخشداري هرسين: در بارندگی های آبانماه سال جاری بیش از چهارده ميليارد و سيصد ميليون ريال به حوزه كشاورزي ، راهها و ابنيه روستايي خسارت وارد شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،خانم آذر خسروی بخشدار مركزي هرسين در جلسه ستاد بحران روستایی اظهار داشت  در بارندگي هاي آبانماه سالجاري بيش از چهارده ميليارد و سيصد ميليون ريال به حوزه كشاورزي ، راهها و ابنيه روستايي خسارت وارد شد و 26 واحد مسكوني نيز تا سقف 30% خسارت ديدند .

وی افزود:  19 مورد از مالكان واحدهاي مسكوني خسارت ديده جهت عقد قرار داد در راستاي دريافت وام نوسازي به بانك عامل معرفي شدند كه بعلت سختگيري هاي خارج از چارچوب قانوني موفق به دريافت تسهيلات نشدند .

بخشدار مرکزی خاطرنشان کرد  با توجه به فرارسيدن زمستان دهياران كه بعنوان مدير بحران در روستا محسوب مي شوند دقت نظر لازم را در شناسايي نقاط آسيب زا و حادثه خيز داشته باشند و موارد را كتباً به بخشداري اطلاع دهند .

خسروی در ادامه از نقش اداره راه و شهرسازي شهرستان در خدمات رساني ، تعمير و مرمت به موقع ابنيه و راههاي خسارت ديده روستايي تشكر كرد و اظهار داشت  با توجه خسارات وارد شده به تأسيسات زير بنايي در مناطق روستايي بخش مركزي مشكلاتي از نظر تردد و خدمات رساني متوجه اهالي شده بود كه با همكاري خوب اداره مذكور و دهياران در مدت زمان كوتاهي مرتفع گرديد .

وی افزود:  كه دهياران اطلاع رساني لازم را در خصوص ذخيره سوخت زمستاني به روستائيان انجام دهند و عنوان كرد رعايت نكات ايمني در ذخيره سوخت و نحوه استفاده از وسايل گرمايشي بسيار مهم است و توجه به اين موضوع كاهش خسارات مالي و جاني را به همراه خواهد داشت .

چگونگي مديريت بحران در روستا ، فرهنگ سازي براي آشنايي هرچه بيشتر مردم در مديريت بحران ، برگزاري دوره هاي آموزشي براي روستائيان از ديگر موارد مطرح شده توسط بخشدار مركزي هرسين در راستاي مديريت بحران در مناطق روستايي بود .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد