دیوانگاه بررسی می کند/

ماحصل بیش از سیصد مصوبه شورای شهرهرسین در سال گذشته چیست؟/ از پروژه میدان تره باری که بازار بانوان شد تا کارخانه آسفاتی که در تأمین آب سراب دید/ لزوم توجه به تعهد کاری به جای دغدغه حق الجلسات/

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 16039|15:18 - 1394/02/09
نسخه چاپی
 ماحصل بیش از سیصد مصوبه شورای شهرهرسین در سال گذشته چیست؟/ از پروژه میدان تره باری که بازار بانوان شد تا کارخانه آسفاتی که در تأمین آب سراب دید/ لزوم  توجه به تعهد کاری به جای دغدغه حق الجلسات/
شورای شهر هرسین حدود دوسال پیش با تشکیل اولین جلسه و انتخاب ریاست شورا کار خود را آغاز کرد، مردم پس از این انتخاب منتظربودند تا ببیند این منتخبین برای سامان دادن به وضعیت شهرستان و انتخاب شهردارچه می کنند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،شورای شهر هرسین حدود دوسال پیش با تشکیل اولین جلسه و انتخاب ریاست شورا کار خود را آغاز کرد، مردم پس از این انتخاب منتظربودند تا ببیند این منتخبین برای سامان دادن به وضعیت شهرستان و انتخاب شهردارچه می کنند چرا که قطعا انتخاب درست شهردار می توانست در ارائه خدمات درست به شهروندان و رفع مشکلات شهر بسیار موثرباشد.
اما انتخاب شهردار همان وآغاز اختلافات میان اعضای شورا همان،و این کش و قوس ها حدود شش ماه شهرستان هرسین را بدون شهردار کرد.
حال پس از گذشت حدود دو سال نگاهی اجمالی داریم به وضعیت عملکرد شورا و شهرداری شهرستان هرسین ...
شورای شهر هرسین با اشاره به وجود اختلاف درونی و همچنین با وجود انتصاب شهردار جدید سال اول خدمتی خود را با عملکردی کاملأ ضعیف سپری کرد و این در حالی بود که مردم هرسین حتی شاهد یک پروژه تأثیر گذار در سطح شهرستان نبوده و از طرفی اعضای شورا و شهرداری علت اصلی این نابسامانی را نبود امکانات و بودجه و وقت کافی برای انجام پروژه ها می دانستند.
با این اوصاف و با ورود به دومین سال از حضور اعضای جدید شورا و شهرداری شهرستان در رأس کار اجرایی شهری انتظار می رفت که رفع نقص ها و وضعیت عملکردی مثبت بتوانند انتظارات مردم را برآورده کند، که متأسفانه این امر هم محقق نشد.
شورای شهر هرسین دومین سال خود را در حالی آغاز کرد که بروز برخی اختلاف نظر ها و چند دستگی ها در میان شورا رخ داده و باعث ایجاد تنش و دو دستگی در جو شورا و فراموش شدن مطالبات مردم شد تا جایی که به هشدار ها در تریبون نماز جمعه کشید که این امر خود نشان از نا هماهنگی های موجود در بین اعضای شورای شهر داشت.
از طرفی یکی از وظایف شورا پرداختن و اجرایی کردن مصوباتی است که به تصویب اعضاء می رسد، که برخی این مشکلات بین اعضا در زمینه عدم توجه شهرداری و اهتمام دیگر اعضای شورا به این مصوبات بوده است.
از جمله مصوباتی که شورای شهر هرسین شهرداری را ملزم به اجرای آن کرده بود بحث اجرایی کردن  پروژه کارخانه آسفالت ،بچینگ و ماسه شویی ، فرهنگ سرا، تجمیع قبرستانهای شهر در حاشیه کوه شیرز و تاسیس سازمان آرامستان ها، احداث جایگاه و مکان کسب و کار و میدان تره بار برای حل معضل مشاغل مزاحم در سطح شهر،تعیین جایگاه دفن زباله،پارک بانوان،ساماندهی و آسفالت معابر شهری بود که متأسفانه هیچ یک از این پروژه ها تا به حال اجرایی نشده است.
البته شاید به اطمینان گفت که انجام این پروژه های زمانبر در طول یک سال کاری غیر ممکن به نظر می رسد ولی حداقل انتظار می رفت شهرداری با کمک اعضای شورا یک مورد از این مصوبات را اجرایی کند.
قاسمی شهردار هرسین در گفتگویی که قبلأ با خبرنگار دیوانگاه داشته بود عنوان کرد که در زمینه احداث کارخانه آسفالت که از جمله مصوبات مورد بحث بوده کار اخذ مجوز احداث این کارخانه انجام شده است ولی در حال حاظر مشکل اصلی تأمین آب مصرفی کارخانه است که هزینه ای بالغ بر  2 میلیارد ریال برای این کار مورد نیاز است، که در حال جاضر حدود شش ماه از این موضوع می گذرد اما به نظر می رسد این مشکل همچنان باقی است.
به نظر می رسد آنچه که بیش از همه باید برای اعضای شورا تعهد آور باشد بحث مسئولتی است که از مردم بر دوش آنهاست و نه میزان حق الجلسه ، وگرنه بایستی خروجی بیش از سیصد و سی مصوبه شورا بیشتر از دو شیر سنگی و انجام نقاشی های داخل شهر و مصوبه جالب توجه تغییر نام تاکسیرانی هرسین باشد.
امید است دوستان جوان شورا با همکاری شهرداری بتوانند با آگاه کردن مردم مانند زمانیکه مردم به آنان رای مثبت دادند و با صبر و خویشتنداری بیشتر و نیز ورود کارشناسانه به مسایل فنی شهر بتوانند سر و سامانی به وضعیت نابسامان شهر بدهند.
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد