گزارش//

داستان تکراری وانت بارها و خیابانی که بیشتر شبیه میدان تره بار است/مردم کلافه اند + فیلم

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 28451|09:34 - 1396/04/28
نسخه چاپی
داستان تکراری وانت بارها و خیابانی که بیشتر شبیه میدان تره بار است/مردم کلافه اند + فیلم
معضل وانت‌بارها و میوه فروشان کنار خیابان در هرسین سالیان سال است که وجود دارد و تا کنون اقدامات زیادی برای مهار آن انجام شده است اما با وجود تلاش‌ها هنوز هم در خیابان‌ها و معابر شهر شاهد حضور صاحبان این مشاغل هستیم.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،معضل وانت‌بارها و میوه فروشان کنار خیابان در هرسین سالیان سال است که وجود دارد و تا کنون اقدامات زیادی برای مهار آن انجام شده است اما با وجود تلاش‌ها هنوز هم در خیابان‌ها و معابر شهر شاهد حضور صاحبان این مشاغل هستیم.

 

سد معبر وانت‌های میوه‌فروش معضلی جدی در هرسین است، معضلی که با تمام تدابیر و شیوه‌های اتخاذ شده توسط مدیریت شهری اما همچنان زیر پوست شهر جولان می‌دهد؛ گویا قرار نیست صاحبان این خودروها با مسئولان شهری همراه شده و در یک مکان مشخص ساکن شده و امنیت، زیبایی و آرامش شهر را اولویت اصلی بدانند.

 

شاید با اطمینان  بتوان گفت در هر یک از کوچه‌ها و خیابان‌های هرسین که قدم بزنید پاتوق هایی از فروشندگان میوه و تره بار مشاهده میکنیند که بدون توجه به حقوق شهروندی بعضأ بلندگویی در دست مشغول تبلیغ اجناس خود هستند و کسی هم کاری به کار آنها ندارد.

 

این روزها به رغم همه وعده‌هایی که برخی مسئولان هرسین در خصوص ساماندهی و متمرکز کردن این مشاغل  داده‌اند نه تنها از تعداد میوه‌فروشی‌های سیار در کنار خیابان‌ها کاسته نشده بلکه روز به روز بر تعداد آنها افزوده شده است.

وجود تعداد بالای  وانت‌ میوه‌فروش و دستفروش های کنار خیابان گلایه و ناراحتی و سلب آرامش شهروندان هرسینی را فراهم کرده است که البته .بیکاری و نبود فرصت‌های اشتغال منجر به افزایش  تعداد دستفروش‌ها شده است.

 

کریمی مغازه دار ساکن چهارراه انقلاب هرسین در گفتگو با دیوانگاه  ضمن ابراز گله مندی از وضعیت موجود و بی تفاوتی مسئولین ذیربط به این موضوع اظهار داشت: متأسفانه این روز ها به هر دلیلی تعداد فروشندگان میوه و تره بار در خیابان های اصلی شهر افزایش یافته و این موضوع آسایش مردم و به خصوص صنوف دیگر را بر هم زده است.

وی افزود: صاحبان این مشاغل با بساط کردن در کنار خیابان و پیاده رو و حتی در زیر تابلو های رانندگی باعث کندی تردد و ایجاد مزاحمت برای مردم و حتی تاکسی های داخل شهر شده اند.

 

این مغازه دار خاطرنشان کرد: همه می دانند که این افراد از سر ناچاری و نبود شغل به این کار روی آورده اند ولی از طرفی حقوق مردم هم محترم است.

 

به گزارش دیوانگاه، به نظر می رسد برای ساماندهی شغل‌های کاذب باید راهکارهای اساسی تر را در نظر گرفت و اگر برخورد جدی با این پدیده صورت نگیرد در آینده نزدیک جمعیت روستاها هم برای دستفروشی و کسب درآمد به هرسین خواهند آمد.

 

 

تصاویر تکمیلی: