به گزارش دیوانگاه ،جهانبخش حیدری فرماندار هرسین در این جلسه با تأکید بر اهمیت حفظ سلامت عمومی و صیانت از حقوق شهروندان اظهار داشت: کشتار غیرمجاز دام علاوه برتهدیدسلامت جامعه،میتواند زمینهسازبروز و انتقال بیماریهای مشترک بین انسان و دام شود و به همین دلیل است که مدیریت این پدیده نیازمند همکاری و هماهنگی همه دستگاههای مسئول است.
وی با اشاره به نقش نظارتی دستگاه های متولی افزود: تمامی مراحل تولید، کشتار و عرضه فرآوردههای خام دامی باید تحت نظارت مراجع ذیصلاح و مطابق با ضوابط بهداشتی انجام شود تا از عرضه گوشت ناسالم و غیرمجاز در سطح شهرستان جلوگیری شود.
فرماندار هرسین همچنین بر لزوم فرهنگسازی، افزایش آگاهی عمومی و حمایت از فعالیت کشتارگاههای مجاز تأکید کرد و خواستار تشدید نظارتها و برخورد قانونی با متخلفان شد.
در ادامه، دکتر عباسی دادستان شهرستان هرسین نیز با تأکید بر حفظ حقوق عامه و سلامت شهروندان، اظهار داشت: دستگاه قضایی با هرگونه کشتار غیرمجاز دام و عرضه فرآوردههای دامی خارج از ضوابط قانونی و بهداشتی برخورد قاطع خواهد داشت و اجازه نخواهد داد سلامت مردم تحت تأثیر اقدامات غیر بهداشتی قرار گیرد.و ازقصابان خواست با قبول مسئولیت بیشتر در راستای خدمات بهتر به مردم حتما کشتارهای خود را در کشتارگاه شهرستان و تحت نظارت ناظران بهداشتی به انجام رسانند و در این ارتباط نهایت همکاری با مراجع قانونی داشته باشند.
در این جلسه، قصابان حاضر نیز دیدگاهها، مسائل و مشکلات صنفی خود را مطرح کرده و بر ضرورت تعامل و همکاری بیشتر میان اصناف و دستگاههای اجرایی برای ارتقای سلامت و امنیت غذایی تأکید شد.
در ادامه جلسه، نمایندگان دستگاه های مرتبط از جمله شبکه دامپزشکی، مرکز بهداشت، اداره صمت و سایر نهادهای مسئول، گزارشی از وضعیت موجود و چالشها و مشکلات موجود در حوزه نظارت بر کشتار دام و عرضه گوشت در شهرستان ارائه کردند.
در پایان، تصمیمات لازم در راستای تشدید نظارتهای بهداشتی و دامپزشکی، شناسایی و برخورد با مراکز کشتار غیر مجاز، افزایش بازرسیهای مشترک و ارتقای سطح آگاهی عمومی در زمینه مخاطرات کشتار غیرمجاز دام اتخاذ شد.

نظر شما
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد