گزارش پولیتیکو:

پنج دموکراتی که اوباما به رأی آن‌ها نیاز دارد چه کسانی هستند؟

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 18568|10:16 - 1394/06/07
نسخه چاپی
پولیتیکو نوشت: در صورتی که جمهوری‌خواهان بتوانند نظر چهار نفر ازدموکرات‌های مردد را برای مخالفت با توافق ایران جلب کنند، اوباما را ناچار به استفاده از «حق وتو» خواهند کرد.

به گزارشگروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از پولیتیکو، با روشن شدن موضع دموکرات‌های مردد، تکلیف توافق هسته‌ای ایران در آمریکا روشن خواهد شد. جف مرکلی یکی از 14 دموکراتی است که هنوز موضع خود را در قبال توافق ایران اعلام نکرده، اما بعید به نظر می‌رسد او به جمع مخالفان توافق ایران بپیوندد. در این میان، سناتورهایی هستند که اظهار نظر راجع به موضع احتمالی آن‌ها بسیار دشوارتر به نظر می‌رسد. بن کاردین، سناتور ایالت مریلند، و کوری بوکر، سناتور ایالت نیوجرسی، از جمله این افراد هستند.

بنابر گزارش پولیتیکو، بن کاردی، کوری بوکر، کریس کونز، میشل بنت و ریچارد بلومنتال پنج سناتوری هستند که اگر به موافقان توافق ایران بپیوندند، تکلیف آن را در همین مرحله روشن خواهند کرد. در این صورت، کاخ سفید دیگر ناچار به رودررویی با جمهوری‌خواهان نخواهد شد.

جمهوری‌خواهان معتقدند می‌توانند 60 رأی مخالف را در روزهای باقی‌مانده تا زمان اعلام نظر کنگره آمریکا بدست بیاورند. از طرف دیگر، اوباما نیز بسیار مصمم است تکلیف این توافق را در همین مرحله مشخص کند. 19 روز باقی‌مانده مشخص خواهد کرد کدام طرف پیروز این میدان است.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد