باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

گردشگران انگلیسی خواهان سفر به ایران!؟

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 18370|11:28 - 1394/05/30
نسخه چاپی
عضو ارشد مجلس اعیان انگلستان: با بازگشایی سفارت شاهد گسترش تماس های رسمی و نیز افزایش قابل توجه سفر گردشگران انگلیسی به ایران خواهیم بود
به گزارش خبرنگارسیاست خارجیگروهسیاسیباشگاه خبرنگاران جوان؛ سفارتخانه انگلیس در تهران همزمان با سفر وزیر خارجه این کشور به تهران روز یکشنبه رسما بازگشایی خواهد شد.
 
 
دولت‌های بریتانیا و ایران در بیستم فوریه سال (۲۰۱۴) به توافق رسیدند تا مسایل دوجانبه را به طور مستقیم و از طریق کاردارهای غیرمقیم دو کشور و مسئولان مرتبط پیگیری کنند. به این ترتیب دولت بریتانیا از این پس دفتر حفاظت منافعی در ایران نخواهد داشت که این مرحله پیشرفتی دیگر در جهت بهبود گام به گام روابط دو جانبه بریتانیا و ایران است.
 
پیش از این در یازدهم نوامبر ۲۰۱۳، بریتانیا و ایران بر سر تعیین کاردارهای غیرمقیم (ترددی) به توافق رسیده بودند. پیرو این تصمیم آقای ایجی شرما، مدیر فعلی دپارتمان ایران در وزارت امور خارجه بریتانیا و کاردار اسبق سفارت بریتانیا در تهران به عنوان کاردار غیرمقیم (ترددی) بریتانیا در ایران منصوب شد.
 
 
لازم به ذکر است که فیلیپ هاموند نیز گفته است که با وزیر دارایی بریتانیا درباره اطمینان یافتن از آمادگی کشورش در استفاده از فرصت های کسب و کار قابل توجهی که در پی توافق اخیر با ایران به وجود می آید، صحبت کرده است. وزیر خارجه بریتانیا برنامه ایران برای سرمایه‌گذاری در صنایع نفت و گاز خود را از جمله این فرصت ها توصیف کرده است.
"
اریک ریکنالد لوبوک” ملقب به لرد «اووبری» عضو ارشد مجلس اعیان انگلستان پیش از این خبر گفته بود که با بازگشایی سفارت شاهد گسترش تماس های رسمی و نیز افزایش قابل توجه سفر گردشگران انگلیسی به ایران خواهیم بود.

این نماینده پارلمان انگلیس با استقبال از توافق هسته ای میان ایران و گروه پنج به علاوه یک در وین گفت:' این توافق یک موفقیت واقعی بشمار می آید که سبب تسهیل در توسعه روابط بسیار نزدیک ایران و انگلیس می شود و من معتقدم آینده ای بزرگ در انتظار روابط ایران و انگلیس است همچنین این امکان وجود دارد که روابط دو کشور در زمینهٔ تجارت و سرمایه گذاری و در حوزه فرهنگی گسترش یابد و گستره نامحدودی برای توسعه مناسبات بین دو کشور وجود دارد.

این نماینده مجلس اعیان همچنین با اشاره به نقش موثر ایران در تحولات حوزه خاورمیانه به ویژه درزمینهٔ مبارزه با تروریسم گفت: ایران عمیقاً نگران از رشد گروه تروریستی داعش است و خواهان آن است که توان این گروه کاهش یاید و دراین زمینه سیاست های ایران و ما مشترک است.

لرد اووبری اضافه کرد: ما با ایران دارای یک روابط تاریخی هستیم و باور دارم که روابط کنونی باید بار دیگر چون گذشته شکوفا شود.

این نماینده مجلس اعیان انگلیس با بیان اینکه ائتلاف و نیز همکاری هایی به منظور مقابله با داعش شکل گرفته است گفت: ایران می تواند بخشی از همکاری ها باشد.
 
 
پایگاه خبری تحلیلی و روزنامه العربی الجدید چاپ لندن به نقل از منابع انگلیسی آگاه،نیز خبر بازگشایی سفارت انگلیس در ایران را منتشر کرد.
 
العربی الجدید همچنین به نقل از این منابع نوشت که فقط 10 کشور از موعد افتتاح سفارت انگلیس در ایران مطلعندبر اساس این گزارش 6 کشور عربی خلیج فارس، آمریکا، فرانسه، آلمان و ایران از موعد افتتاح سفارت انگلیس در تهران مطلعند.
محمدحسن حبیب الله زاده کاردار جمهوری اسلامی ایران پیش از این در مصاحبه با روزنامه ایندیپندنت در لندن گفت: مذاکرات دوجانبه با مقامات انگلستان برای بازگشایی سفارت‌های دو کشور در جریان است و با نهایی شدن آن شاهد فعالیت کامل نمایندگی های دو کشور خواهیم بود.

فیلیپ هاموند در ماه جولای گذشته بعد از جمع بندی مذاکرات هسته‌ای در ژنو ابراز امیدواری کرده بود که سفارت لندن در تهران در سال جاری بازگشایی شود.
 
گفتنی است؛ وزارت خارجه این خبر را تایید کرده است.

گفتنی استلیست سفرای انگلیس در ایران، بعد از پیروزی انقلاب اسلامیبدین شرح است:

جان گراهام ۱۹۷۹-۱۹۸۰
در ۱۹۸۰ مدتی سفارت بسته بود وسفارت سوئد حفظ منافع بریتانیا در ایران را به عهده داشت.
جرمی بارت ۱۹۸۰-۱۹۸۱
نیکلاس جان بارینگتون ۱۹۸۱-۱۹۸۳
در ۱۹۸۶ ایران نماینده بریتانیا در سفارت سوئد را نپذیرفت.
پل اندرو رمزی مسئول ارشد ویزا در دفتر حفاظت منابع بریتانیا در ایران ۱۹۸۸
از ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۰ به خاطر ماجرای سلمان رشدی بریتانیا در ایران نماینده نداشت.
دیوید ردوی کاردار ۱۹۹۰-۱۹۹۳
جفری راسل جیمز کاردار ۱۹۹۳-۱۹۹۷
نیکلاس واکر براون ۱۹۹۷-۲۰۰۲
ریچارد دالتون ۲۰۰۳-۲۰۰۶
جفری آدامز ۲۰۰۶-۲۰۰۹
سایمون گس ۲۰۰۹-۲۰۱۱
دامِنیک جان چیلکات ۲۰۱۱-۲۰۱۲

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد