حجت الاسلام اجرایی:

حضرت فاطمه زهرا(س) اسوه تقوا، وظیفه شناسی و ولایت مداری بود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 30425|19:14 - 1399/10/08
نسخه چاپی
حضرت فاطمه زهرا(س) اسوه تقوا، وظیفه شناسی و ولایت مداری بود
امام جمعه هرسین ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) اسوه تقوا، وظیفه شناسی و ولایت مداری بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین اجرایی امام جمعه هرسیندر گفتگو با دیوانگاهضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و فاطمیه اول در سخنانی اظهار داشت: حضرت فاطمه(ص) اسوه تقوا و وظیفه شناسی بود و وظیفه مادری را به درستی انجام داد و فرزندانی را تربیت کرد که ائمه اطهار (ع) از جمله آنها بودند.

 

وی افزود: آنحضرت در کنار وظایف مادری و تربیت فرزند وظیفه سیاسی هم بر عهده داشت و حمایت و پشتیبانی تمام قد از ولی فقیه زمان خودش را به بهترین شکل انجام داد نه به عنوان اینکه همسرش علی (ع) بود بلکه به این خاطر که امام زمان خود بود.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: از ویژگی های آنحضرت این بود که به فکر مردم بود و اشاعه فرهنگ فاطمی می تواند بسیاری از مشکلات امروز ما را حل کند.

 

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: از دیگر ویژگی های آنحضرت این بود که اهل قناعت بود و در شب عروسی وقتی مستمندی از او طلب کرد آن بزرگوار لباس عروسی خودش را به مستنمند داد و اینها درسهایی است که باید از سیک زندگی حضرت زهرا(س) بگیریم.

 

وی افزود: یکی دیگر از مهمترین ویژگی های حضرت زهرا(س) آشتی ناپذیری با دشمن بود آنحضرت هرگز لحظه ای با دشمنان و کسانی که با اسم اسلام به پیکره اسلام ضربه می زنند لحظه ای حاضر به آشتی نشد.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد:  زنان ما و دختران ما باید به سبک زندگی فاطمی و اهل بیت(ع) مراجعه کنند و ساده زیستی و قناعت و دشمن شناسی و تبعیت از ولایت و سازش ناپذیری با کفر را از آنحضرت یاد بگیرند و اینها عوامل موفقیت یک جامعه پویاست.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد