دیوانگاه گزارش می دهد//

فروش قلیان آب بندی شده به قیمت100هزار تومان!!/سکوت مسئولین در خصوص افزایش مراکز فروش قلیان در هرسین

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 29015|12:13 - 1396/10/05
نسخه چاپی
 فروش قلیان آب بندی شده به قیمت100هزار تومان!!/سکوت مسئولین در خصوص افزایش مراکز فروش قلیان در هرسین
در حالی که یک کتابفروشی برای فعالیت در هرسین باید حتما دارای مجوز باشد متأسفانه مشاهده می شود که نزدیک به 20مغازه فروش و عرضه قلیان و متعلقات آن بدون مجوز فعالیت به حال خود رها شده اند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، مصرف مواد دخانی دروازه ورود به اعتیاد است و بر اساس آخرین تحقیقات صورت گرفته بیش از 85 درصد معتادان از طریق مصرف مواد دخانی به سمت مواد مخدر کشیده شده‌اند و در شرایطی که هشدارها بر عدم استفاده از دخانیات و مضراتشان دیده می شود در عملی در تضاد این پیام شاهد رشد قارچ گونه دکه ها و مغازه های قلیان فروشی و متعلقات آن در شهرستان هرسین هستیم.

 

شاید روزگاری در دسترش بودن و ارزان بودن مواد دخانی مثل قلیان و نبود امکانات ورزشی برای جوان را یکی از علل گرایش جوانان به سمت قلیان می دانستند اما امروزه با نگاهی اجمالی به روند گرایش جوانان به سمت این معضل در میابیم که این تئوری دیگر آنچنان کارایی ندارد و یا شاید آنچنان تأثیری بر این سیل روند وابستگی ندارد.

 

امروز آنچه انسان را متعجب می کند فروش قلیانهایی با قیمت های 100و 200هزار تومانی در هرسین به بهانه آب بندی با فلان طعم است و در کنار این آسیب قابل تأمل رشد قارچگونه مغازه های فروش و عرضه قلیان و متعلقات آن است که به یک کاسبی پول ساز در هرسین تبدلی شده است .

 

البته در کنار این به اصطلاح ایجاد شغل های کاذب در شهر آنچه که قابل تأمل تر است عدم برخورد با این مراکز است در حالی که یک کتابفروشی اگر در هرسین راه اندازی شود باید صرفاً با مجوز باشد وگرنه پلمپ می شود ولی در طرف مقابل نزدیک به 20مغازه فروش و عرضه قلیان و متعلقات آن به حال خود رها شده اند.

از طرفی جنبه امنیتی این مراکز هم در نوع خود قابل توجه است مغازه هایی که تا پاسی از شب و حتی بامداد باز هستند و خدمات می دهند که البته در برخی از آنها در کنار این خدمات صادقانه به ملت مواردی دیگری هم به فورش می رسد و تجربه گذشته نشان داده که ریشه اکثر بزه های اجتماعی و حتی سرقت ها از میان همین مراکز استعمال بیرون می آید.

 

متأسفانه علی رغم تماس های صورت گرفته شده و پیگیری در خصوص یافتن پاسخی قانع کننده در این خصوص از سوی مسئولین به نظر میرسد هیچ کس خود را متولی برخورد با این معضل در هرسین نمی داند.

 

به گزارش دیوانگاه، قلیان بزرگ‌ ترین عامل و دام اعتیاد بر سر راه جوانان و اقشار گوناگون جامعه است در حالی که دائما درباره افزایش مصرف قلیان و امراض ناشی از آن هشدار داده می شود، سوال این است که رشد دکه های قلیان فروشی در شهر براساس کدام تدبیر می باشد؟

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد