فرماندار شهرستان هرسین :

روند کم شدن کدورت آب امیدوار کتتده است/ بعد از ظهر امروز در خصوص وصل شدن آب هرسین تصمیم گیری می شود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 28864|14:25 - 1396/08/23
نسخه چاپی
روند کم شدن کدورت آب امیدوار کتتده است/ بعد از ظهر امروز در خصوص وصل شدن آب هرسین تصمیم گیری می شود
فرماندار شهرستان در خصوص آخرین وضعیت آب شرب هرسین گفت: با این روند امیدوایم تا بعد از ظهر امروز این روند به زیر 20NTU برسد که در آن صورت با هماهنگی که با آبفای استان و مسئولین شورای بحران شهرستان صورت میگیرد انتظار میرود که آب شهرستان تا ساعت 3بعد از ظهر وصل شود.

فرماندار شهرستان هرسین در خصوص آخرین وضعیت آب شرب شهرستاندر گفتگو با خبرنگار دیوانگاهاظهار داشت: دو روز پیش بود که در پی وقوع زمین لرزه در استان کرمانشاه و به تبع آن شهرستان هرسین تنها منبع آب شرب هرسین دچار آلودگی شد که از آنزمان تا به امروز این میزان کدورت از 400NTUبه 30NTUتا صبح امروز رسیده است.

 

وی افزود: با این روند امیدوایم تا بعد از ظهر امروز این روند به زیر 20NTUبرسد که در آن صورت با هماهنگی که با آبفای استان و مسئولین شورای بحران شهرستان صورت میگیرد انتظار میرود آب شهرستان تا ساعت 3بعد از ظهر وصل شودکه با این وجود حدود چند ساعتی هم طول می کشد که مخازن شهرستان پر شده و آب وارد مدار شود.

 

فرماندار هرسین تصریح کرد:  به هر حال باید منتظر جلسه ظهر امروز بود تا ببینیم میزان کدورت آب و تصمیمات مسئولین به چه صورت است ولی تصور این است که با این روند به امید خدا آب شرب هرسین ظهر امروز وصل شود.

 

شاه آبادی در ادامه اظهار داشت: در خصوص آخرین وضعیت تصفیه خانه غیر متعارف آب شرب هرسین هم گفت: موضوع فیلترینگ جدید هم 85درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و پیمانکار هم معتقد است که تا پایان آذرماه موضوع آب شرب هرسین هم برای همیشه حل می شود که البته باید پیش بینی آب میان مدت را هم داشته باشیم.

 

وی افزود: یکی از موضوعاتی که هرسین را تهدید می کند این است که ممکن بود بر اثر این زلزله کاهریزهای سراب هرسین مسدود شود و شنیده ها هم حکایت از مسدود شدن سراب برناج دارد که به طور کلی سراب هرسین منبع مناسبی برای تأمین آب دائمی شهر هرسین نیست.

 

فرماندار هرسین خاطرنشان کرد:  قطعاً در این راستا در فکر حفر دو حلقه چاه در دشت چمچمال هستیم و  27کیلومتر خط انتقال و دو ایستگاه پمپاژ در نظر گرفته شده است تا در شرایط اضطرار بتوان به عنوان آب میان مدت از آن استفاده کرد.

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد