همایش توجیهی هیئات مذهبی,مداحان,هیأت امنای مساجد شهرستان هرسین/

حجت الاسلام اجرایی: عزاداری های ما همراه با اعتلای اسلام و اهل بیت(ع) باشد

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 28667|13:24 - 1396/06/26
نسخه چاپی
حجت الاسلام اجرایی: عزاداری های ما همراه با اعتلای اسلام و اهل بیت(ع) باشد
صبح امروز با حضور امام جمعه شهرستان همایش توجیهی هیئات مذهبی,مداحان,هیأت امنای مساجد در اداره تبلیغات اسلامی هرسین برگزار شد

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، صبح امروز با حضور امام جمعه شهرستان همایش توجیهی هیئات مذهبی,مداحان,هیأت امنای مساجد  در اداره تبلیغات اسلامی هرسین برگزار شد.

 

حجت الاسلام اجرایی امام جمعه شهرستان هرسین در این مراسم ضمن تأکید بر توجه به بحث عزاداری های ایام محرم و صفر اظهار داشت: باید سعی بشود که عزاداری های ما همراه با اعتلای اسلام و اهل بیت(ع) و امام زمان(عج) پسند باشد.

 

وی افزود: مجلس حسینی ما باید بسیار پررونق و پراشک باشد، اشک و گریه ای که همراه شور و معرفت باشد و کاری کنیم که این اشک ها صادقانه باشد و عزادار حسینی دلش حسینی بشکند.

 

امام جمعه شهرستان تصریح کرد: از بزرگترها بخصوص پیرغلام ها برای تربیت و کسب تجربه نسل جوان استفاده بشود و کاری کنیم که در کنار رعایت منطق و مقررات و هنجارها شور حسینی هم کم نَشود.

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: برخی ها می گویند این عزاداری ها از کجا آمده است، جواب این است که خداوند در جاهای مختلفی در قرآن به روًه خوانی پرداخته است و ما در واقع هنر مداحی و روضه خوانی را از خداوند آموخته ایم.

 

وی افزود: انجمن مداحان را باید تقویت کرد و عزاداری ما باید امام زمان پسندباشد، فضیلت مومن را حفظ کند و آزاردهنده نباشد، غلو نکینم، جایگاه نماز حفظ شود، شأن مداح حفظ شود و تبعیضی ایجاد نشود.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد