در گفتگو با مسئول اتحادیه پوشاک در هرسین مطرح شد/

از 60واحد صنفی زیر مجموعه صنف پوشاک هرسین حدود هشت مورد تعطیلی داشته ایم/زمانی از بازار حمایت های خوبی میشد اما امروز با وام های 22درصد از ورشکستگی جلوگیری می کنیم

سرویس: اقتصادیکد خبر: 28082|17:17 - 1396/02/26
نسخه چاپی
 از 60واحد صنفی زیر مجموعه صنف پوشاک هرسین حدود هشت مورد تعطیلی داشته ایم/زمانی از بازار حمایت های خوبی میشد اما امروز  با  وام های 22درصد از ورشکستگی جلوگیری می کنیم
مسئول اتحادیه پوشاک در هرسین گفت: با وجود اینکه حدود 30سال است که در بازارفعالیت داریم در طول 5سال گذشته آفتی در بازار به وجود آمد و این در حالی است که از 60واحد صنفی زیر مجموعه صنف پوشاک حدود هشت مورد تعطیلی داشته ایم.

علی اکبر شکرویسی رئیس اتحادیه پوشاک هرسین از دیگر افرادی بود کهدر گفتگو با خبرنگار دیوانگاهبه تشریح وضعیت موجود در بازار پوشاک پرداخت و اظهار داشت:  با توجه به اینکه شهر هرسین در بن بست قرار دارد و مردم هم خرید های کلان خود را در اینجا انجام نمی دهند و از طرفی مثل برخی از شهرستان های همجوار از ظرفیت روستاهای تابعه فراوان  برخوردار نیستیم لذا بازار این شهر رونق چندانی ندارد.

وی افزود: هرسین علی رغم مهاجرت 6هزار نفری که طبق آمار رسمی داردبه یک خانه سالمندان تبدیل شده است و برخی از جوانترها به دلیل پیدا کردن شغل از شهر مهارجرت می کنند.

 

رئیس اتحادیه پوشاک هرسین خاطرنشان کرد: تا قبل از سال 91بخور و نمیری وجود داشت و مردم نقدینگی برای خرید داشتند و ما هم علی رغم اینکه می توانستیم چک های اجناس خریداری شده را پرداخت کنیم رضایتمندی داشتیم ولی از آن به بعد بازار لحظه به لحظه با رکود مواجه بوده به نحوی که به نظر میرسد بازار دچار خفگی شده است.

 

شکرویسی در ادامه اظهار داشت: بنده از سال 93تا به حال حدود 30میلیون تومان ضرر داشته ام به این صورت که اجناس زمستانه سفارش  داده ایم که یا به فروش نرفته و یا به صورت نسیه فروخته شده و در مورد البسه تابستانه هم همین وضعیت صادق بوده است.

 

وی افزود:  در واقع نبود نقدینگی در دست مردم و پرداخت نشدن بدهی های تولیدی های مرجع از سوی فروشنده باعث شده که چک ها به موقع پرداخت نشود و این وضعیت باعث شده که اکثر مشاغل در هرسین افت کند با این تفاوت که سرمایه داران بزرگتر هنوز مقاومت می کنند ولی کسانی که سرمایه کمتری  دارند زودتر از جریان بازار خارج می شوند.

 

رئیس اتحادیه صنف پوشاک هرسین تصریح کرد:  با وجود اینکه حدود 30سال است که در بازارفعالیت داریم در طول 5سال گذشته آفتی در بازار به وجود آمد و این در حالی است که از 60واحد صنفی زیر مجموعه صنف پوشاک حدود هشت مورد تعطیلی داشته ایم.

 

شکرویسی اظهار داشت:  زمانی از بازار حمایت های خوبی صورت می گرفت و وام های کم بهره .و یارانه برق می دادند و این قدرت بازار را یالا می برد ولی از 91به بعد بازار فروکش کرد و امروز هم از وام های 22درصد از ورشکستگی جلوگیری می کنیم.

 

وی افزود: همه به آینده امید دارند ولی برخی مسائل است که نیاز به حرکت و مدیریت دارد که این اقتصاد بیمار را سامان دهد ما در دولت گذشته راضی بودیم حداقل با وجود تورم خرید و فروش وجود داشت.

 

رئیس اتحادیه صنف پوشاک هرسین خاطرنشان کرد: برخی از مسئولین فکر می کنند که وقتی می گویند تورم وجود ندارد مردم قانع می شوند ولی ما به عنوان کسی که در کف بازار هستیم وضعیت اقتصاد را لمس می کنیم.

 

وی افزود: در گذشته اگر مشکلی وجود داشت ما به عنوان نماینده اصناف در جلسه ای با حضور وزیران و حتی رئیس جمهور مشکلات را مطرح می کردیم ولی در حال حاضر چند سالی است که هیچ گونه توجهی به وضعیت بازار نمی شود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد