مدیر جهاد کشاورزی هرسین در گفتگو با دیوانگاه:

پیش بینی برداشت57 هزارتن چغندر از مزارع شهرستان هرسین

سرویس: اقتصادیکد خبر: 26956|09:43 - 1395/09/17
نسخه چاپی
پیش بینی برداشت57 هزارتن چغندر از مزارع شهرستان هرسین
مدیر جهاد کشاورزی هرسین از پیش بینی برداشت57 هزارتن چغندر تا پایان فصل برداشت از مزارع شهرستان خبر داد.

مهندس نوروزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسیندر گفتگو با دیوانگاهاظهار داشت: شهرستان هرسین به علت دارا بودن شرایط مستعد آب و هوایی  و قرار گرفتن کارخانه قند بیستون در  حوزه عمل شهرستان دارای موقعیت ویژه ای  برای کشت چغندر قند می باشد.

 

ویسطح زیر کشت چغندر در سال جاری را 1150 هکتار عنوان کرد و افزود: قرارداد کشت، توزیع بذر و انجام کشت بصورت کاملاً مکانیزه از طریق کارخانه قند با انعقاد قرارداد با کشاورزان صورت گرفته و توزیع انواع کودهای شیمیایی براساس آزمون خاک توسط مراکز جهاد کشاورزی انجام گرفته است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین متوسط عملکرد در هکتار را 50  تن  عنوان کرد و بیان داشت: تاکنون بیش از هفتاد درصد از اراضی زیر کشت چغندر قند برداشت گردیده و پیش بینی می گردد تا پایان فصل برداشت57 هزارتن چغندر در شهرستان تولید و تحویل کارخانه های قند گردد.

 

 وی از کشاورزان در خواست کرد که به منظور جلوگیری ازشیوع آفات و بیماری ها و مقاومت علف های هرز حتما تناوب زراعی و الگوی کشت را با نظر کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی رعایت نمایند و اظهار امیدواری کرد که با توجه به تمهیدات انجام گرفته از سوی مسئولین وجه چغندر کاران به موقع پرداخت گردد

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد