وقوع درگیری میان پناهجویان و پلیس فرانسه در آستانه تعطیلی اردوگاه جنگل+ تصاویر

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 26519|13:10 - 1395/08/02
نسخه چاپی
تعطیلی اردوگاه جنگل باعث ایجاد درگیری میان نیروهای پلیس فرانسه و پناهجویان این اردوگاه شد.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، پلیس فرانسه در بیرون از اردوگاه پناهجویان کاله موسوم به "جنگل" با مهاجران درگیر شد. مهاجران به سمت نیروهای پلیس بطری پرتاب کردند. پلیس نیز برای برقراری نظم نارنجک های دودزا به سمت پناهجویان پرتاب کرد. این اردوگاه قرار است به درخواست دولت فرانسه روز دوشنبه تعطیل شود.
 
قرار است هزاران اعلامیه میان پناهجویان این اردوگاه توزیع شود و از ساکنان آن درخواست کند پیش از برچیده شدن اردوگاه جنگل، آن را تخلیه کنند.
 
همچنین نخستین گروه از کودکان مهاجر این اردوگاه برای پیوستن به بستگان خود به انگلیس منتقل شده اند. بر اساس قوانین اتحادیه اروپا، افراد زیر سن قانونی به دلیل داشتن بستگانی در خاک انگلیس می توانند در این کشور درخواست پناهندگی دهند.
 
گفته می شود بیش از 10000 نفر در این اردوگاه زندگی می کنند و بیشتر آنها قرار است از روز دوشنبه در اردوگاه های سراسر فرانسه ساکن شوند.
 
گزارشها حاکی از آن است که روز شنبه حدود 50 مهاجر به سمت نیروهای پلیس سنگ پرتاب کردند. پلیس هم با نارنجک های دودزا و باتوم به این اقدام آنها پاسخ داد.
 
نگرانی هایی وجود دارد در خصوص اینکه برخی از مهاجران قصد انتقال به اردوگاه های دیگر فرانسه را نداشته باشند و همچنان بخواهند وارد انگلیس شوند. یک انجمن فرانسوی معتقد است از بین این 10000 مهاجر ممکن است 2000 نفر آنها قصد انتقال به مراکز دیگر را نداشته باشند؛ زیرا با ماندن در کاله فرانسه به انگلیس نزدیک تر هستند.
 
مقامات اعلام کردند قصد استفاده از زور را ندارد؛ مگر در صورتی که مهاجران حاضر به ترک این اردوگاه نشوند.
 
وقوع درگیری میان پناهجویان و پلیس فرانسه در آستانه تعطیلی اردوگاه جنگل+ تصاویروقوع درگیری میان پناهجویان و پلیس فرانسه در آستانه تعطیلی اردوگاه جنگل+ تصاویر
وقوع درگیری میان پناهجویان و پلیس فرانسه در آستانه تعطیلی اردوگاه جنگل+ تصاویروقوع درگیری میان پناهجویان و پلیس فرانسه در آستانه تعطیلی اردوگاه جنگل+ تصاویر
انتهای پیام/

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد