گفتگوی اختصاصی با مداح اهل بیت علیهم السلام کربلایی حسین عزیزی

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 26326|12:00 - 1395/07/17
نسخه چاپی
گفتگوی اختصاصی با مداح اهل بیت علیهم السلام کربلایی حسین عزیزی
یک مداح و ذاکر اهل بیت(ع) گفت: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از مداحان آئینی سرودن اشعار انقلابی و انقلابی بودن آنهاست.

به گزارشخبرنگار دیوانگاه،کربلایی حسین عزیزی یکی از مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) در شهرستان هرسین می باشد که به بهانه ایام محرم خبرنگار دیوانگاه به سراغ این مداح رفته و گفتگویی را با وی ترتیب داده است.

معرفی از خودتون و سابقه کاریتون داشته باشید

این مداح اهل بیت(ع) در گفتگو با خبرنگار دیوانگاه در آغاز سخن خود را اینگونه معرفی می کند کربلایی حسین عزیزی هستم در سال 1357در خانوده ای مذهبی و در روستای الیاسوند سفلی از توابع شهرستان هرسین متولد شده ام.

وی در خصوص سابقه کاری خود افزود:  مداحی اهل بیت(ع) را از همان دوران نوجوانی در روستای خودمان با توجه به اینکه دسترسی به استاد و امکان شرکت در جلسات روضه برایم فراهم نبود بوسیله نوار کاست شروع کردم.

این مداح اهل بیت خاطرنشان کرد:  البته پدرم در روستا نوحه خوان بود و بنده هم به تبع پدر بهره ای از این موضوع برده بودم و چون ایشان سواد خواندن و نوشتن نداشت نوحه را از حفظ می خواند.

 

کربلایی حسین عزیزی در ادامه اظهار داشت: شدت علاقه ام به مداحی باعث میشد که شب های چهارشنبه از از روستا به کرمانشاه بیایم و در جلسه حاج تقی مقدسی در هیئت محبان علی اکبر(ع)شرکت کنم و چون علاقه وافری به صدای حاج منصور ارضی داشتم سال 75به تهران رفتم و تا سال 80از محضر ایشان و کلاس هایی که در هیئت الزهرا برگزار میشد بهره بردم و در این بین نیز از محضر استادانی همچون حاج علی انسانی، حاج سعید حدادیان و حاج حسینسازور بهره بردم.

تحصیلات شما در چه زمینه ای هست

وی با اشاره به میزان تحصیلات خود افزود: در رشته فنی گرایش رایانه تحصیل کردم و در حال حاضر هم مسئول بسیج مداحان استان کرمانشاه هستم.

اشعار در مداحی شما چه جایگاهی دارد

این ذاکر اهل بیت در خصوص جایگاه اشعار در مداحی خود خاطرنشان کرد: تا حدودی آشنایی دارم البته باید دانست که که تسلط بر ردیف های آوازی و موسیقی با تجربه و ممارست به دست می آید و چون کار مداحان بر عناصر صدا، شعر، اجرا و موسیقی و مخاطب استوار است و با توجه به اینکه یکی از ارکان مداحی موسیقی است متأسفانه کمتر به آن پرداخته شده است البته بنده هم جزء افرادی هستم که که آشنایی و اشراف کافی بر موسیقی ندارم.

کربلایی حسین عزیزی در ادامه اظهار داشت:  حضرت آقا در سال های گذشته مکرر در دیدار مداحان به اهمیت شعر و انتخاب شعر خوب تأکید می کردند و میفرمایند در جامعه مداح آن وقتی که از زبانی خوب، شعر عالی، محکم و قوی گویا و محتوای خوب، شعر اخلاقی، استفاده شود نقش خود را ایفا کرده است.

وی افزود: بنده اعتقادم بر این است که شعر سلاح مداح است و بنده بسیار در انتخاب شعر دقت می کنم و از هر شعری برای مداحی استفاده نمی کنم که خدایی نکرده شأن اهل بیت (ع) پایین بیاید و یا وهن آنها باشدکه متأسفانه در سال های اخیر نمونه هایی از آن را در اشعار برخی از مداحان شاهد هستیم

اصولا شعری هست که دوستدارن شما با آن شعر مداحی شما را بشناسند

این مداح اهل بیت(ع) تصریح کرد: در خصوص قسمت دوم سوال زیاد به دنبال ارائه قالب خاصی نبودم اما یک شعر را به زبان لکی در تاسوعای سال گذشته خواندم که برای مردم خاطره انگیز است.

مقام معظم رهبری در جمع مداحان بر انقلابی بودن و استفاده از اشعار انقلابی تاکید.کردن نظر شما در این خصوص چیست

کربلایی حسین عزیزی اظهار داشت:  فرمایشات و رهنمودهای معظم له برای جامعه مداح بسیار حائز اهمیت است و یکی از مطالبات معظم له از مداحان آئینی سرودن اشعار انقلابی و و انقلابی بودن است که امروز با توجه به اتفاقاتی که در جهان اسلام در حال رخ دادن است پایبندی به تعهدات اسلامی و قرآنی و حفظ روحیه معنوی و جهادی در بین جامعه مداح و انتقال این مفاهیم به وسیله شعر و مدح حائز اهمیت است

آفت های مداحی چیست؟

وی در خصوص آفت های مداحی افزود:  به نظر من امروز ما با دو نوع عزاداری مواجه هستیم یکی عزاداری جدید و دیگری عزاداری صحیح، از آفت های مداحی که امروز بعضأ توسط دشمن هدایت می شود یکی تحریف است، کار تحریف انحراف قیام امام حسین(ع)از مسیر و مجرای اصلی خود است دوم، غلو در حق اهل بیت(ع)  سوم)دروغ  که یکی از آفت های عزاداری جعل  داستان و قضایایی است که اتفاق نیفتاده و به اهل بیت(ع) نسبت داده می شود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد