امام جمعه شهرستان هرسین :

علت شکست در نهضت مشروطه، آفت اصلی دین یعنی تحزّب بود/توهین به قوم بزرگ لک را محکوم می کنیم و خواستار برخورد با عاملان آن هستیم

سرویس: سیاسیکد خبر: 25443|17:37 - 1395/05/08
نسخه چاپی
علت شکست در نهضت مشروطه، آفت اصلی دین یعنی تحزّب بود/توهین به قوم بزرگ  لک را محکوم می کنیم و خواستار برخورد با عاملان آن هستیم
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه شهرستان گفت: در فضای مجازی یک آدم بی سر و پا به قوم بزرگ لک توهین کرد که متأسفانه این کار با زبان هنر انجام شد و ما این حرکت را محکوم می کنیم و خواستار برخورد با عاملان آن هستیم.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوای الهی و با اشاره به مناسبت های پیش رو به خصوص سالروز مشروطیت اظهار داشت: مشروطیت را می توان یکی از تأثیرگذارترین تحولات سده اخیر نامید که هنوز هم آثار و عواقبی از آن در اذهان مردم باقی مانده است.

 

وی افزود: خوب است بدانیم که این نهضت با پشتیبانی علمای بزرگ و مردم و روشنفکران چه شد که پس از به پیروزی رسیدن و گذشت  زمان اندکی به شکست انجامید و چه چیزی باعث شد که انقلاب اسلامی نزدیک به یک قرن عقب بیفتد.

 

خطیب جمعه شهرستان خاطرنشان کرد: به نظر می رسد آنچه که علت پیروزی دشمن و شکست علما در این نهضت شد آفت اصلی دین یعنی تحزب بود، اینکه می بینیم امروز نزدیک به هفتاد حزب در مملکت ایجاد می کنند غیر از اینکه اختلاف را در بین مردم و مسئولین بیشتر می کند هیچ سودی برای کشور ندارد.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: علت دیگر شکست در نهضت مشروطه تنها ماندن مرجعیت و روحانیت بود چرا که آنها هم بدون پشتوانه مردمی نمی توانستند کاری بکنند اگر خدایی ناکرده مردم، خانوده شهدا پشت انقلابشان را خالی کنند بزرگترین ضربه را به انقلاب خواهند زد.

 

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص مقایسه وضعیت فعلی با جنگ احزاب افزود: این مقایسه به آن معنی است مسلمانان دچار غفلت از دین و غفلت درونی و بیرونی نشوند، غفلت درونی یعنی اینکه ما توانمندیهای خود را فراموش کرده و در مقابل آفت های خود را نادیده بگبربم.

 

امام جمعه شهرستان هرسین در ادامه خاطرنشان کرد: غفلت از بیرون یعنی اینکه دشمن را کم ببینیم، قرآن در جاهای مختلف در مورد مواظب دشمن بودن آیاتی آورده است و امروز هم اگر می بینیم رهبری حرف از دشمن می زند بر اساس آیات قرآن است و دشمن سازی نیست چرا که باید دشمن را جدی گرفت.

 

حجت الاسلام باقری اظهار داشت: آنچه در جنگ احزاب دشمنان با آن مواجه شدند ایمان زلال و استقامت مومنین بود که در نهایت دشمنان را مجبور به عقب نشینی کرد امروز هم همان وضعیت است خانوده شهدای ما هنوز دفاع مقدس را فراموش نکرده اند.

 

وی با اشاره به توهین خواننده رپ به قوم لک افزود: در فضای مجازی یک آدم بی سر و پا به قوم بزرگ لک توهین کرد که متأسفانه این کار با زبان هنر انجام شد و ما این حرکت را محکوم می کنیم هر چند که در کشور ما ایجاد اختلاف بین اقوام مختلف تازگی ندارد.

 

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد: به فرموده رهبری بیشترین توهین به اقوام در صد سال گذشته مربوط به اقوامی است که بیشترین ایستادگی را داشته اند واقعیت این است که دست دشمنان نظام را در پشت پرده این قضایا می توان دید.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت : قوم لک یکی از اقوام با اصالت کشور است و ما در وهله اول از صبر و منطق آنها در برخورد با این مسئله تشکر می کنیم و در وهله دوم خواستار پیگیری نیروهای امنیتی و دستگیری عاملان آن هستیم.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد