حجت الاسلام جعفری :

امام خمینی(ره) مومن متعبد انقلابی بود/ قیام 15خرداد 42نقطه عطف پیروزی انقلاب اسلامی بود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 24647|18:47 - 1395/03/14
نسخه چاپی
امام خمینی(ره) مومن متعبد انقلابی بود/ قیام 15خرداد 42نقطه عطف پیروزی انقلاب اسلامی بود
خطیب جمعه موقت هرسین در خطبه های نماز جمعه شهرستان گفت: رهبر انقلاب فرمودند در طول این سال ها ویژگی های امام راحل(ره) بیان شده اما یک ویژگی بیان نشده است و آن این است که امام راحل ما مومن متعبد انقلابی بود.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،  حجت الاسلام جعفری امام جمعه موقت شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت ایام سوگواری و سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت امروز بیست و هفتمین سالگرد ارتحال ملکوتی بیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) است و سخن گفتن از ویژگی ها و صفات امام راحل(ره) در این اندک زمان نمی گنجد اما رهبر معظم انقلاب امروز در این مراسم نکاتی را بیان نمودند که به اختصار به برخی از آنها اشاره می کنیم.

 

وی افزود نکته اول این است که رهبر انقلاب فرمودند در طول این سال ها ویژگی های امام راحل(ره) بیان شده اما یک ویژگی بیان نشده است و آن این است که امام راحل ما مومن متعبد انقلابی بود و در واقع دشمنی دشمن با امام (ره) بر سر همین انقلابیگری بود.

 

خطیب جمعه موقت شهرستان در ادامه خاطرنشان کرد رهبر معظم انقلاب در این مراسم با اشاره به ویژگی های انقلابیگری شاخصه های آنرا پایبندی به ارزشها و آرمان های انقلاب اسلامی،هدف گیری آرمان ها و همت برای رسیدن به آنها، پایبندی به استقلال کشور، حساسیت در مقابل دشمن و عدم تبعیت از او(جهاد کبیر) و تقوای دینی و سیاسی عوان کردند.

 

حجت الاسلام جعفری در ادامه اظهار داشت پس از رحلت امام (ره) هر وقت انقلابی عمل کردیم موفق بودیم اما هر وقت از این حرکت غفلت کردیم ضرر کردیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قیام 15خرداد افزود: از سال 1341تا 1357مبارزاتی در جریان انقلاب صورت گرفت ولی مقطعی و بعضأ محدود بودند ولی آنچه که نقطه عطفی در پیروزی انقلاب بود قیام پانزده خرداد سال 42است.

 

خطیب جمعه موقت شهرستان خاطرنشان کرد یکی دیگر از مباحثی که در این چنین ایامی رخ داد این بود که در برهه ای که مردم در غم فقدان رحلت جانسوز بنیانگذار جمهوری اسلامی بودندمجلس خبرگان رهبری با یک اقدام انقلابی مرهمی بر دل های مردم گذاشت و حضرت امام خامنه ای را به رهبری جمهوری اسلامی ایران برگزیدند.

 

حجت الاسلام جعفری در ادامه اظهار داشت امروز با گذشت 27سال از رهبری پیامبر گونه مقام معظم رهبری می بینیم که همان هدف، مسیر و اصول را استمرار بخشیده که در رأس آنها بصیرت افزایی، دشمن شکنی و استکبار سیزی است.

 

وی افزود: امام خمینی(ره) در خصوص شخصیت مقام معظم رهبری در صحیفه نور می فرماید: اگر در میان سلاطین و روسای جمهور دیگر ممالک یگردید نمی توانید  یک نفر را مثل ایشان پیدا بکنید که متعهد به اسلام باشد و خدمتگزار، و بناى قلبى اش بر این باشد که به این ملت خدمت کند.

 

امام جمعه موقت شهرستان خاطرنشان کرد: امروز درایت و هوشیاری رهبری کشور را از پرتگاه های خطرناک عبور داده که نمونه آن را می توان در فتنه 78 و 88 مشاهده کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد