در جلسه شوراي اداري هرسين مطرح شد/

حجت الاسلام باقری: مقوله اقتصاد مقاومتي مي بايست بطوركلي كاربردي و عمل شود /یاور محمدی: اقتصاد مقاومتی به معناي اتكا به مردم و استفاده از ظرفيت ها و توانمنديهاي موجود و داخلي كشور است.

سرویس: اقتصادیکد خبر: 23898|15:14 - 1395/01/25
نسخه چاپی
حجت الاسلام باقری: مقوله اقتصاد مقاومتي مي بايست بطوركلي كاربردي و عمل شود /یاور محمدی: اقتصاد مقاومتی به معناي اتكا به مردم و استفاده از ظرفيت ها و توانمنديهاي موجود و داخلي كشور است.
با حضور امام جمعه، فرماندار و مسئولین شهرستان اولین جلسه شوراي اداري هرسين در سال جدید برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،در ابتدای  اين جلسه حجت الاسلام باقري امام جمعه هرسين در خصوص بحث شعار سال  اظهار داشت مقوله اقتصاد مقاومتي مي بايست بطوركلي كاربردي عمل شود و بصورت جدي در سطح شهرستان به آن پرداخت .

وی افزود : مسئولان خدمت كردن به مردم را با شتاب بيشتري دنبال كنند زيرا در پيشگاه خداوند متعال بايد پاسخگو باشند و به فرصت ها واقع بينانه بنگرند و در راه پيشرفت شهرستان همه تلاش خود را انجام دهند و همواره بياد قيامت كه باعث تقويت معنويات مي شود باشند .

امام جمعه شهرستان در ادامه ضمن تشكر از فرماندار ، رئيس اداره آبفا و سرپرست شبكه بهداشت و درمان در خصوص پيگيري سريع و به موقع مشكل آب شهر هرسين خاطرنشان کرد  از اينكه كدر شدن آن منشأ طبيعي دارد بر كسي پوشيده نيست ولي براي جلوگيري از بروز چنين مشكلاتي براي سالهاي آينده مي بايست تدابير لازم اتخاذ شود.

ياور محمدي فرماندار شهرستان هرسين در ادامه اين جلسه طي سخناني اظهار داشت : نامگذاري سال 1395 تحت عنوان اقتصاد مقاومتي ، اقدام و عمل از سوي مقام معظم رهبري يك نقطه كليدي و نقشه راه مناسبي است كه مي تواند براي برون رفت و كارگشايي مشكلات كشور مفيد واقع شود.

وي ادامه داد : شعار امسال يك جمله پر مفهوم و راهبردي است كه نبايد فقط در شرايط اضطرار به آن عمل كرد و با توجه به ظرفيت ها ، توانمنديها ، منابع طبيعي و نيروي انساني فعال كشور، توسط دولت برنامه ريزي منسجمي طراحي شده كه بر اساس آن عمليات اجرايي اين شعار در سطح كشور اجراء خواهد شد و با توجه به تفاسير مقام معظم رهبري عمل كردن به شعار مذكور فضاي اجتماعي و عمومي كشور را با پيشرفت همراه خواهد كرد.

محمدي تصريح كرد: اقتصاد مقاومتي به معناي رياضت كشيدن و قطع ارتباط و محصور شدن كشور با ساير كشورها نيست بلكه به معناي اتكا به مردم و استفاده از ظرفيت ها و توانمنديهاي موجود و داخلي كشور است كه در راستاي تعامل سازنده و اثر بخش با ساير كشورها انجام مي شود .

فرماندار هرسين اظهار داشت : شعار سالجاري مي بايست مبناي اقدامات و سرلوحه فعاليت هاي مسئولين قرار گيرد و به تناسب توان و ظرفيت شهرستان به اجراء گذشته شود.

محمدي افزود : بنابه فرمايشات مقام معظم رهبري اقتصاد مقاومتي مي بايست بر مبناي علم و تكنولوژي باشد كه با حضور و هدايت مردم و برنامه ريزي و ظرفيت سازي توسط دولت در جهت حمايت از صنعت گران و فن آوران خبره و كارآمد به كار گرفته شود وي ادامه داد بطور كلي اقتصاد مقاومتي به معناي توليد ثروت بصورت همه جانبه و مديريت منابع ارزي و استفاده بهينه از انرژي و جلوگيري از هدررفت و اصراف آن است .

وي در بخش ديگري از سخنانش گفت : مسئولين بايستي فضاي آرام و بروكراسي آساني را براي جذب سرمايه گذاران و توليد كنندگان در شهرستان فراهم كنند و با فرهنگ سازي و تبليغات كاربردي و اثر بخش علاوه بر زمينه سازي به منظور حضور مردم در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي در سطح شهرستان آنان را در جهت مصرف كالاهاي بومي و حمايت از توليد كنندگان داخلي سوق دهيم .

فرماندار هرسين تصريح كرد : توسعه و گسترش صنايع دستي ، گردشگري و صنعت توريسم ، حمايت از صنعت با توجه به توانمنديها و ظرفيت هاي موجود در شهرستان ،فرهنگ سازي و تبليغات و ايجاد فضاي اميدواري براي مردم از مهمترين برنامه ها در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي در سطح شهرستان است .

ديدار و دلجويي از خانواده هاي معظم ايثارگران ، تكريم ارباب رجوع ، پيگيري امور مربوط به پروژه هاي عمراني ، تعيين تكليف و پايان كار اجرايي پروژه سراب تاريخي هرسين توسط شهرداري و شوراي اسلامي شهر هرسين و همچنين ساماندهي سد معبر كنندگان كه براي شهروندان تبديل به يك معضل جدي شده است، بر قراري كشيك و آماده باش اعضاي ستاد مديريت بحران و حضور جدي اعضاي آن در شهرستان از ديگر محورهاي مورد بحث توسط فرماندار بود .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد