در همایش دهیاران و تراکتورداران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی مطرح شد/

مهندس ملکی : منابع طبیعی بستری است که انسان برای حیات به آن نیاز دارد/خسروی: از دانش آموزان در کاشت نهال استفاده شود/الفت میری: کاری که ما در خصوص تخریب منابع طبیعی انجام می دهیم در هیچ کشوری انجام نمی شود

سرویس: اقتصادیکد خبر: 23336|15:56 - 1394/12/18
نسخه چاپی
مهندس ملکی : منابع طبیعی بستری است که انسان برای حیات به آن نیاز دارد/خسروی: از دانش آموزان در کاشت نهال استفاده شود/الفت میری: کاری که ما در خصوص تخریب منابع طبیعی انجام می دهیم در هیچ کشوری انجام نمی شود
صبح امروز با حضور معاون مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه و مسئولین شهرستان همایش دهیاران و تراکتورداران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی در هرسین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،مهندس ملکی مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هرسین در همایش دهیاران و تراکتورداران و شوراهای اسلامی بخش مرکزی اظهار داشت  منابع طبیعی بستری است که انسان برای حیات به آن نیاز دارد و اگر این چرخه وجود نداشته باشد حیاتی هم وجود ندارد

متأسفانه امروز به دلیل بی مهری هایی که که بشر امروزه به طبیعت روا داشته است شاهد به وجود آمدن بلاها و فجایعی در این زمینه هستیم که دامنگیر انسان ها شده است و نیاز است که ما در این خصوص به یک شناخت کافی برسیم و بدانیم سهم ما در حراست از محیط طبیعی چقدر است.

در ادامه خانم خسروی بخشدار مرکزی شهرستان هرسین با اشاره به اهمیت حفاظت از منابع طبیعی و توجه اسلام به این موضوع اظهار داشت در قرآن کریم به کرات در خصوص طبیعت و عناصر طبیعی آیاتی بیان شده است و در جاهایی هم در استفاده از منابع طبیعی از فعل امر استفاده شده است و این بیانگر اهمیت این موضوع است.

وی افزود نیاز است که ارگان های متولی برنامه هایی با همکاری دهیاریها و شوراهای روستا داشته باشند که در آن از دانش آموزان در کاشت نهال استفاده شود و آن نهال به اسم دانش آموز نامگذاری شود و مسئول نگهداری از آن درخت باشد تا میزان بفهمد که برای رشد یک درخت به چه میزان صبوری احتیاج است.

بخشدار مرکزی در ادامه خاطرنشان کرد تقاضای ما از مسئولین مستقر در روستاها این است که دقت لازم را در جلب مشارکت مردم در راستای حفاظت از منابع طبیعی داشته باشند و آموزشهای لازم را در این زمینه به مردم بدهند.

مهندس الفت میری معاون مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از دیگر سخنرانان این مراسم ضمن بیان مطالبی از عملکرد این مدیرت و مشکلات و موانع موجود اظهار داشت ما در منطقه ای قرار داریم که با وجود اینکه  در شرایط محیط زیستی خوبی قرار نداریم کشورهای همسایه خوبی هم در این زمینه نداریم و این باعث شده که فشارهای زیادی از لحاظ محیط زیستی بر ما وارد شود و از طرفی سهل انگاری هایی که مردم ما در این زمینه انجام می دهند هم مزید بر علت شده است.

وی افزود کاری که ما در خصوص تخریب منابع طبیعی و محیط زیست خود داریم انجام می دهیم در هیچ کشوری انجام نمی شود، امروز آمار دام ما سه برابر منابع طبیعی موجود است و متأسفانه برخی از دستگاه ها هم به بهانه ایجاد اشتغال به این مشکلات دامن می زنند و این نکته خوبی نیست که به جای افزایش کیفیت به دنبال بالا بردن کمیت باشیم.

معاون مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد اگر ما به این شیوه با طبیعت برخورد کنیم در 20سال آینده به یک کشور فقیر تبدیل خواهیم شد.

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد