امام جمعه هرسین:

منتخب مردم به گله مندی ها و مشکلات توجه کنند

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31701|22:49 - 1402/12/18
نسخه چاپی
منتخب مردم به گله مندی ها و مشکلات توجه کنند
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: منتخب مردم باید پاسخگوی همه باشد، آمار بالای بیکاری، آمار طلاق شهرستان و مطالبات مردم را می دانید، اگر کاری برای رفع این مشکلات انجام ندهید فردای قیامت باید پاسخگو باشید.

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام والمسلمین حسن رضایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت هفته احسان و نیکوکاری و هفته منابع طبیعی و درختکاری اظهار داشت: این روز ها در سراسر کشور شاهد کاشت نهال هستیم و این جای تقدیر و تشکر دارد ولی مهمتر از کاشت نهال نگهداری از آن و منابع طبیعی است، متاسفانه برخی از افراد نسبت به طبیعت نامهربان هستند و این منابع در واقع امانتی است در دست نسل حاضر که بتوانند آنرا برای آیندگان حفظ و نگهداری کنند.

امام جمعه هرسین افزود: ماه رمضان را در پیش داریم و در هر مهمانی ما شرایطی داریم برای ورود به مهربانی و چه مهمانی بالاتر از مهمان خداوند شدن، ما همیشه سر سفره و خوان خداوند متعال هستیم ولی در ماه رمضان به طور ویژه خدای متعال از بندگان مهمان نوازی می کند به طوری که نفس روزه دار تسبیح است، خواب روزه دار عبادت است و تلاوت یک آیه قرآن توسط روزه دار با تلاوت کل قرآن برابری می کند.تقارن بهار طبیعت و با بهار دلها و فطرت بسیار نیک و با مسما است، 

وی خاطرنشان کرد: در خصوص آداب ورود به این ماه شرایطی بیان شده است که از آنجمله می توان به توبه و استغفار،تدبر در آیات قرآن، نماز اول وقت و به یاد نیازمندان بودن است ودر نهایت بهترین عمل در ماه مبارک رمضان دوری از گناهان است.

حجت الاسلام رضایی در ادامه با اشاره به برگزاری  انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتخابات با همه هیجانات سیاسی و شور و اشتیاق مردم و در مقابل کارشکنی و تبلیغات سوء دشمنان سپری شد و نکاتی در این خصوص قابل ذکر است، ما در این میدان در داخل کشور هیچ بازنده ای نداریم و همه برنده هستند و برنده اصلی مردم فهیم و با بصیرت هستند که نه بزرگی به همه شیطنت های دشمنان گفتند، و بازنده اصلی دشمنان هستند.

امام جمعه هرسین افزود: تشکر می کنیم از همه نامزدهای انتخابات که با حضور خودشان باعث گرمی انتخابات شدند، در این بین عبرت هایی وجود دارد، برخلاف سم پاشی های دشمنان که همواره تلاش کرده اند، مردم را از نظام و مسئولان کارآمد جدا کند،عدم حضور کسانی که پای صندوق های رای نیامندند به معنی جدایی آنها از نظام نیست.

وی خاطرنشان کرد: عده ای که رد صلاحیت شدند خواستند که اینگونه القاء کنند که نظام نخواسته است که ما بیاییم، بنا نیست که اگر فلان شخص تایید صلاحیت نشود انتخابات سالم نباشد.

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: برخی از افرادی که پای صندوق نیامندند و یا رد صلاحیت شده اند می‌خواهند اینگونه القاء کنند که مردم دل خوشی از نظام ندارند در صورتی که اینگونه نیست، افزایش آرای باطله در این دوره به معنی این است که این افراد نظام را قبول دارند ولی از عملکرد مسئولین ناراضی هستند، مورد دوم اینکه از بهبود وضعیت ناامید هستند که این مسئول هم بیاید تغییری ایجاد نمی شود. 

امام جمعه هرسین افزود: مورد بعدی مشکلات معیشتی است که کمر برخی خانواده ها را شکسته است، یک جوان به خاطر گرانی توانایی ازدواج را ندارد، کم کاری و وعده های محقق نشده برخی از مسئولین و در کنار این مشکلات جنگ رسانه ای تمام عیار دشمن بود که این آمار حضور با این تبلیغات گسنرده دشمن جای تشکر دارد.

وی تصریح کرد: وظیفه مسئولان در قبال مردم و گله مندان تلاش مضاعف است، بابد به مطالبات مردم پاسخ بدهند، عدم شرکت به معنای قهر با نظام نیست.

حجت الاسلام رضایی خطاب به متولیان فرهنگی، مسئولان، دانشگاهیان، حوزه های علمیه و ائمه جمعه و جماعت اظهار داشت:  چرا نباید این موضوعات روشن شود که چه خدماتی به مردم داده شده است، در همین مجلس یازدهم چند برابر شدن حقوق سربازان و رایگان شدند بیمه افراد نیازمند رقم خورد، کم کاری را ما اذعان داریم ولی خدمات را هم باید گفت، دشمن می خواهد دستاوردها دیده نشود.

خطیب جمعه هرسین افزود:  یکی از مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که جلوداران و پرچم داران جهاد تبیین به خود رجوع کنند که ما چه کوتاهی کردیم که نتوانستیم تبیین به معنای واقعی برای بیان دستاوردها به این قشر مردد در جامعه ارائه دهیم.

وی در ادامه خطاب  به کاندیداهایی که در این انتخابات موفق به اخذ رای و حد نصاب نشدند تصریح کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب نمایندگان و کسانی که رای نیاوردند شیرینی این حضور مردم را با اختلاف انداختن به کام مردم تلخ نکنند، همه ما دشمن مشترک داریم و این اقدامات به اختلافات دامن می زند.

حجت الاسلام رضایی در ادامه اظهار داشت: تشکر ویژه داریم از مسئولان دستگاه قضا و ارشد نظام که با یک اقدام انقلابی محموله نفتی آمریکا را توقیف کردند، چرا این دستاوردها بیان نمی شود، این اقدام شجاعانه نشان داد که آمریکا آن ابرقدرت سابق نیست، این در پاسخ به تحریم داروهای بیماران پروانه ای است.

خطیب جمعه هرسین خطاب به منتخبین و ضمن تشکر از زحمات دکتر علی رضایی در طول این چهار سال و تبریک به منتخب مردم حجت الاسلام احمدی اظهار داشت:  به فرموده امیر المومنین علی (ع) مسئولیت یک لقمه چرب نیست بلکه امانتی است بر گردن ما، در واقع مسئول باید پاسخگوی همه مردم باشد، آمار بالای بیکاری در شهرستان هرسین ، آمار طلاق شهرستان و مطالبات مردم را می دانید، اگر کاری برای رفع این مشکلات انجام ندهید فردای قیامت باید پاسخگو باشید، فرصت ها مثل ابر می گذرد.

وی خاطرنشان کرد: تشکر ویژه داریم از تمام دست اندرکارن انتخابات، اعضای محترم شورای تامین، شورای اداری، نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی، دستگاه قضا و دادستان محترم که تلاش کردند مردم با آرامش در پای صندوق های رای حاضر شوند و در واقع انتخابات آرامی داشته باشیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد