امام جمعه هرسین عنوان کرد:

حضور حداکثری مردم در انتخابات تودهنی محکمی به دشمن است

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31658|14:23 - 1402/11/07
نسخه چاپی
حضور حداکثری مردم در انتخابات تودهنی محکمی به دشمن است
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: دشمن در مرحله اول به دنبال این است که پای صندوق رای نرویم و در ادامه اگر نشد گزینه مد نطر آنها رای بیاورد، حضور حداکثری مردم تودهنی محکمی به دشمن است.

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام والمسلمین حسن رضایی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به رحلت جانسوز حضرت زینب کبری سلام الله و عقیله بنی هاشم اظهار داشت: بانویی که با تمام مصیبت ها و سختی ها در واقعه کربلا ذره ای از حجاب ، حیا و عفاف کوتاه نیامد و زنان ما باید اینگونه بانویی را الگوی خود قرار دهند، ایشان ولایتمدار به معنای واقعی بود. 

 

امام جمعه هرسین با اشاره به فرا رسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران افزود: در آستانه ۴۵سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و پیشاپیش این ایام را تبریک عرض می کنیم، انقلابی که با تمام کارشکنی های دشمنان تمام دنیای کفر خواستند که این انقلاب ثمر ندهد ولی با اتکای به نیروی الهی، حضور مردم و رهبری حکیمانه امام راحل(ره) این انقلاب بر خلاف میل دشمنان به ثمر نشست.

 

وی در خصوص حوادث منطقه و جنایات رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: عده ای اینگونه شبهه افکنی می کنند که این همه زن و بچه معصوم بی رحمانه کشته شدند و این همه ویرانی و محدودیت های پزشکی و کمک رسانی صورت گرفت، آیا این همه ارزش این را داشت: در پاسخ باید گفت که قبل از این طوفان الاقصی بیش از ۱۰۰هزار نفر به طور تدریجی و ذلت بار و بدون هیچ دستاوردی برای ملت فلسطین قتل عام کردند و مردم دنیا هیچگونه اطلاعی از این موضوعات نداشتند، ولی در این عملیات این افراد عزتمندانه به شهادت رسیدند و صربات سنگینی را به اقتصاد، امنیت و آبروی رژیم صهیونیستی وارد کرد.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: آیا رژیم صهیونیستی توانست دستاوردی داشته باشد و اسرا رادآزاد کند و غزه را به تصرف خود درآورد، در هیچ دوره ای از تاریخ این همه انزجار و تنفرجهانی و بی آبرویی برای این رژیم وجود نداشته است و این دستاورد کمی برای حماس نیست.

امام جمعه هرسین افزود: رژیم صهیونیستی می‌خواهد به هر قیمتی خود را از این منجلاب و شکست غیر قابل ترمیم خارج کند و لذا اعتبار رژیم صهیونیستی و آمریکا بر باد رفته است و با این ترورها بر نمی گردد و ایران اسلامی هم در برابر این اقدامات هیجانی عمل نمی کند و می داند چه موقع و چگونه عمل کند.

 

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که باید شریان های حیاتی رژیم صهیونیستی قطع شود اگر همه کشورهای مسلمان دست در دست هم بدهند رژیم صهیونیستی خیلی زودتر از اینها به زانو در خواهد آمد، آمریکا از پس گروه مقاومت یمن بر نیامده است چگونه می‌خواهد خود را حریفی برای ایران قلمداد کند. 

 

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اهمیت انتخابات و مشارکت حداکثری مردم اظهار داشت: نه فقط جمهوری اسلامی و کشورهای دنیا بلکه خود ائمه(ع) و انبیای الهی به حضور و مشارکت حداکثری مردم نیاز دارند، خداوند در قرآن می‌فرماید: اگر خدا را یاری کنید خدا هم شما را یاری خواهد کرد، مگر خداوند بی نیاز مطلق نیست پس نیازی به حمایت ما ندارد بلکه این بدان معناست که حضور و مشارکت بالای مردم باعث ثبات در جامعه،رشد و جدایی خالص از ناخالصی می‌شود.

 

خطیب جمعه هرسین افزود: این عزت امروز ما ثمره حضور و حمایت مردم از آرمان های انقلاب اسلامی است، اهمیت مشارکت و نوع حمایت مردم از حکومت به این است که باید قلبی، لسانی وعملی باشد و هر سه موضوع باید در میدان باشد. علت ۲۵سال خانه نشینی حضرت علی علیه السلام عدم حضور مردم بود،  اگر حضور مردم بی معناست پس چرا دشمن این همه برای ناامید کردن و عدم حضور مردم دست و پا می زنند، مشارکت حداکثری مردم قدرت چانه زنی بین المللی ما را بالا می برد.

 

وی خاطرنشان کرد: ما منتقد عملکرد برخی مسئولین هستیم ولی این به معنای عدم پایبندی به نظام نیست، رای ما در وهله اول به اصل نطام است و در ادامه به شخص است، دشمن در مرحله اول به دنبال این است که پای صندوق رای نرویم و در ادامه اگر نشد گزینه مد نطر آنها رای بیاورد، حضور حداکثری مردم تودهنی محکمی به دشمن است. 

 

حجت الاسلام رضایی در  بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: تصمیمی گرفته شده است و کسانی در فتنه سال گذشته ماموران انتظامی ما را زیر گرفتند و اظهار ندامت هم نکردند مجازات شدند، چرا عده ای متوهم در داخل کشور به خاطر اینکه از قبل صدا و سیمای جمهوری اسلامی چهره شدند و سواد لازم را هم ندارد توهم مسئولیت دارند و نه به اعدام می گویند،  از دستگاه قضا می‌خواهیم با این افراد برخورد قاطع داشته باشد، چرا این افرا نشر اکاذیب می کنند، آیا این نیروی پلیس ما مظلوم نبود؟