امام جمعه هرسین:

امینت اتفاقی نیست وپشتوانه قوی میخواهد

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31527|17:29 - 1402/07/14
نسخه چاپی
امینت اتفاقی نیست وپشتوانه قوی میخواهد
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: یکی از سازمان هایی که به صورت شبانه روز تلاش بی وقفه می کند برای امنیت جامعه و در این راه هزینه هایی هم داده است و شیرمردانی را تقدیم نظام اسلامی کرده اند، نیروی خدوم انتظامی است.

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام والمسلمین حسن رضایی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به هفته سالمند و تکریم آنها اظهار داشت: وجود پیران و سالخوردگان باعث افزایش برکت می‌شود ونگاه محبت آمیز فرزند به پدر و مادر عبادت است.

 

امام جمعه هرسین افزود: متاسفانه با ترویج فرهنگ غرب ما شاهد افزایش خانه های سالمندان هستیم این در شان این افراد نیستیم، گاهی اوقات شنیده می‌شود که برخی از پدر و مادرها می گویند ما نگران این هستیم که در دوران پیری فرزندان ای ما نگهداری می کنند یا خیر این در شأن یک مسلمان نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: دعای پدر برای فرزندان مانند دعای پیامبر برای امت است، این جایگاهی است که اسلام به پدر و مادر داده است، عدم تکریم سالمندان دور از انسانیت است و یکی از نشانه های آخرالزمان این است که پیران و سالمندان در میانشان تکریم نمی شوند.

 

حجت الاسلام رضایی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به تلاشگران عرصه امنیت در شهرستان اظهار داشت: امینت یک موضوع اتفاقی نیست که یک شبه ایجاد شود و قطعا یک پشتوانه قوی میخواهد.

 

 امام جمعه هرسین افزود: یکی از سازمان هایی که به صورت شبانه روز تلاش بی وقفه می کند برای امنیت جامعه و در این راه هزینه هایی هم داده است و شیرمردانی را تقدیم نظام اسلامی کرده اند، نیروی خدوم انتظامی است.

وی تصریح کرد: تفاوت های بسیاری وجود دارد بین پلیس جمهوری اسلامی و سایر کشورها، پلیس هر کشور بر اساس خواسته های آن نظام فعالیت می کند، در پلیس اروپا و امریکا نه جان و نه مال و نه ناموس مردم آنها مورد حفاظت قرار نگرفته است بلکه در برخی اوقات به آنها تعرض هم شده است،ولی در جمهوری اسلامی شعار و آیه ای که بر تارک این نیرو نقش بسته است خطاب به ایمان آورندگان است و این نشان دهنده این است که کاری که انجام می‌دهند جز رضای خدا در آن نیست.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: سال گذشته فوت یک خانم در واقع بهانه ای بود که دشمن از این آب گل آلود ماهی بگیرد که اگر این نشد باز هم بهانه هایی دیگری ایجاد می کردند، هر موقع کشور رو به پیشرفت است دشمن به بهانه ای سعی در ایجاد فتنه و آشوب داشت ولی هر بار با عنایت حضرت ولی عصر(ص) این تهدیدها به فرصت تبدیل شد.

 

امام جمعه هرسین افزود: چند عامل در ناکام بودن فراخوان به تجمعات در امسال تاثیرگذار بود، اول: هشدار جدی سپاه به نیروهای تروریستی و برخی کشورهای منطقه که اگر خودتان نمی توانید جمع کنید گروه های تجزیه طلب را ما مقرهای آنها را می زنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: دوم، در به در شدن سازمان پیر منافقین از آلبانی با پشتوانه دیپلماسی قوی نظامی،سوم: وجود اختلاف بین براندازان،سوم، آزاد سازی پول های بلوکه شده و آزاد سازی زندانیان ودر ادامه حضور مقتدرانه ایران در شانگهای و سازمان های بین المللی و دیپلماسی موفق دولت که همه این موارد باعث شد که دشمن ناکام بماند.