رئیس اداره ارشاد اسلامی هرسین :

آغاز فعالیت باشگاه های کتاب و کتابخوانی در هرسین

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 29606|15:44 - 1397/07/08
نسخه چاپی
آغاز فعالیت باشگاه های کتاب و کتابخوانی در هرسین
رئیس اداره ارشاد اسلامی هرسین گفت: جام باشگاه های کتاب و کتابخوانی دومین دوره فعالیت خود را با نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هرسین آغاز نمود..

غلامرضا ملکیان رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هرسیندر گفتگو با دیوانگاهبا اشاره  به آغاز فعالیت های جام باشگاه های کتاب و کتابخوانی در سالجاری ابراز داشت: راه اندازی و فعالیت باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان برای گسترش و ترویج فرهنگ کتابخوانی کودک و نوجوان تشکیل و برای ترغیب و تشویق آنان به ادامه فعالیت جام باشگاه های کتابخوانی برگزار می شود.

 

وی افزود:  کمک به افزایش سرانه مطالعه میان کودکان و نوجوانان، تقویت فرهنگ گفت و گو، گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت در انجام یک کار گروهی، پیشرفت تحصیلی از راه سرگرم کننده، کمک به تاسیس و تقویت کتابخانه های کوچک کلاسی، مهد کودکی و ...... و کمک به گسترش معرفی کتاب از اهداف تشکیل این باشگاه ها می باشد.

 

رئیس اداره ارشاد اسلامی هرسین تصریح کرد: باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان گروه های ١٢ نفره هستند که برای خواندن کتاب های مطلوب و  با محتوا زیر نظر مربی بزرگسال تشکیل می شود. کودکان برحسب سن به گروه های مختلف تقسیم بندی شده و هر کدام در یک باشگاه حضور خواهند داشت .

 

ملکی در ادامه اظهار داشت: همچنین از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تهیه کتاب اعضاء باشگاه ها تخفیف ٥٠% در نظر گرفته شده است. اعضاء باشگاه باید یک کتاب بر اساس فهرست ارائه شده تهیه و در جریان مبادله کتاب باشگاه حضور خواهند داشت.

 

وی افزود:   مربیانی که قبلا آموزش های لازم را دیده باشند امکان تاسیس باشگاه خواهند داشت.مربیان تنها به عنوان حامی در کنار کودکان و نوجوانان حاضر خواهند بود. و در پایان اینکه کتاب های برگزیده از میان فهرست کتاب هایی که بصورت جمع بندی شده در اختیار تسهیل گران قرار داده شده است انتخاب میگردد.