مسئول مرکز هواشناسی سینوپتیک شهرستان هرسین

بارش 28میلیمتر در 24ساعت گذشته در هرسین/ کاهش محسوس هوا در روز های آینده

سرویس: اجتماعیکد خبر: 28897|13:22 - 1396/09/01
نسخه چاپی
بارش 28میلیمتر در 24ساعت گذشته در هرسین/ کاهش محسوس هوا در روز های آینده
مسئول مرکز هواشناسی سینوپتیک شهرستان هرسین گفت: در روزهای پنجشنبه و جمعه، ضمن کاهش محسوس دمای هوا (از جمله در مناطق زلزله زده) در بعضی ساعات، شاهد وزش باد و بارش های پراکنده در سطح استان خواهیم بود.

حق پرست مسئول مرکز هواشناسی سینوپتیک شهرستان هرسیندر گفتگو با خبرنگار دیوانگاهاظهار داشت: همانطور كه قبلا هم پيش بيني شده بود و در قالب اطلاعيه ها و اخطاريه هاي هواشناسي اطلاع رساني شده بود چند روز اخیر شاهد جو ناپايداري در سطح منطقه بوديم .

 

وی افزود: بر این اساس استان كرمانشاه و به تبع منطقه هرسين در پاييز سال 95 خشك ترين پاييز طي 48 سل اخير رو تجربه كرد و اين جاي نگراني داشت چرا كه به نوعي پاييز گذشته خشكسالي مطلق را پشت سر نهاديم .

 

 مسئول مرکز هواشناسی سینوپتیک شهرستان هرسین تصریح کرد: خوشبختانه پاييز امسال متفاوت از پارسال پيش بيني شده بود و در عمل نيز با سامانه اخير و بارش 28 ميليمتري در 24 ساعت گذشته براي هرسين محقق شد .

 

حق پرست در ادامه اظهار داشت: بارندگي سال زراعي جاري در سال گذشته طي مدت مشابه 0/3 ميليمتر بوده كه ميانگين بلندمدت سال زراعي در مدت مشابه 64/6 ميليمتر بوده است، متاسفانه بارش امسال تا كنون نسبت به بلند مدت -41 درصد كاهش داشته است كه اميد داريم با بارش هاي آتي اين كمبود بارش جبران شود .

 

 وی افزود: پيش بيني هواشناسي اين هست كه هوای استان طی امروز نيز متاثر از سامانه حاکم در منطقه، نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات مه آلود همراه با بارندگی، رعدوبرق و وزش باد خواهد بود و شرایط ناپایدار همچنان در شمال غرب (اورامانات) و نواحی غربی استان (مناطق زلزله زده) نمود بیشتری خواهد داشت.

 

حق پرست خاطرنشان کرد:  بارش ها در بعضی ساعات احتمالاً با وزش باد نسبتاً شدید و رگبار پراکنده تگرگ نیز همراه می شود و سبب آبگرفتگی معابر عمومی بخصوص در مناطق مذکور خواهد شد.

 

 مسئول مرکز هواشناسی سینوپتیک هرسین تصریح کرد: در روزهای پنجشنبه و جمعه، ضمن کاهش محسوس دمای هوا (از جمله در مناطق زلزله زده) در بعضی ساعات، شاهد وزش باد و بارش های پراکنده در سطح استان خواهیم بود. این بارش ها ممکن است در برخی از نواحی سردسیر به شکل رگبار موقت برف نیز دیده شود.

 

حق پرست در پایان اظهار داشت: لازم به ذکر است؛ کاهش دمای هوا که در اوایل هفته آینده شدیدتر خواهد بود؛ کمینه دمای شبانه را در نواحی گرمسیری به نزدیک صفر و در مناطق سردسیر به 5 تا 8 درجه سانتیگراد زیر صفر می رساند.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد