هشدار فرماندار هرسین در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری تب کریمه در شهرستان

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 28237|13:58 - 1396/03/11
نسخه چاپی
هشدار فرماندار هرسین در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری تب کریمه در شهرستان
فرماندار هرسین نسبت به امكان شيوع بيماري تب کریمه در شهرستان هرسين بخاطر وجود عوامل مختلف محيطي هشدار داد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان هرسين با دستور كار پيشگيري از شيوع بيماري هاي فصلي مشترك بين انسان و دام تشكيل جلسه داد.

 

امير شاه آبادي فرماندار شهرستان هرسين در اين جلسه بر استفاده از روشها و ابزارهاي تبليغاتي هدفمند و مؤثر به منظور اطلاع رساني به شهروندان در جهت آموزش و جلوگيري از شيوع بيماري هاي فصلي مشترك بين انسان و دام تأكيد كرد.

 

وي اظهار داشت : موضوع قرار گرفتن شهرستان هرسين در مسير تردد جاده اي چند شهرستان ديگر ، استقرار عشاير كوچرو در مراتع ، تردد عشاير شهرستان همجوار نورآباد و چرخه انتقال دامهاي آنان به اين شهرستان مي تواند زمينه شيوع بيماري خطرناك تب كريمه كنگو در شهرستان هرسين را فراهم آورد و لذا در راستاي پيشگيري و جلوگيري از شيوع اين بيماري تدابير لازم انديشيده شده است .

 

شاه آبادي همچنين نسبت به امكان شيوع اين بيماري در شهرستان هرسين بخاطر وجود عوامل مختلف محيطي هشدار داد و از مردم خواست از خريد مرغ زنده و گوشت دامهايي كه در منازل و خارج از شبكه توزيع كشتار ميشوند اجتناب نمايند.

 

اجراي مانور توسط جمعيت هلال احمر ، توزيع بروشور و نصب بيلبورد در سطح شهرستان هرسين به منظور اطلاع رساني به شهروندان ، توقيف خودروها و پلمب مكانهاي عرضه مرغ زنده و معرفي متخلفين به مراجع غذايي از مهمترين مصوبات و موضوعات مورد بحث در اين جلسه بود.