جلسه ستاد مديريت بحران شهرستان هرسين در محل فرمانداري برگزار شد/

امير شاه آبادي: آموزش مهمترين ركن پيشگيري و مقابله با بحران است/ كشتار غير مجاز دام و مرغ زنده از مهمترين عوامل گسترش بيماري هاي مشترك بين انسان و دام است.

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 28047|16:30 - 1396/02/18
نسخه چاپی
امير شاه آبادي: آموزش مهمترين ركن پيشگيري و مقابله با بحران است/ كشتار غير مجاز دام و مرغ زنده از مهمترين عوامل گسترش بيماري هاي مشترك بين انسان و دام است.
با حضور فرماندار شهرستان و ادارات ذیربط جلسه ستاد مديريت بحران شهرستان هرسين در هرسین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،با حضور فرماندار شهرستان و ادارات ذیربط جلسه ستاد مديريت بحران شهرستان هرسين در هرسین برگزار شد.


امير شاه آبادي فرماندار شهرستان هرسين در اين جلسه از آموزش بعنوان ركن اصلي مقابله با بحران ياد كرد و اظهار داشت : آموزش مهمترين ركن پيشگيري و مقابله با بحران هاست و اجراي آن در كاهش اثرات منفي و به حداقل رساندن آسيب ها در صورت وقوع بحران مؤثر مي باشد.


وی در ادامه ضمن تأكيد بر اجراي دوره هاي آموزشي با موضوع بيماري هاي مشترك بين انسان و دام در شهرستان هرسين افزود : برگزاري دوره هاي آموزشي با موضوع بيماري هاي مشترك بين انسان و دام براي دامداران و آگاهي سازي براي كساني كه ارتباط مستقيم با دام دارند مي تواند بر روند كاهش شيوع بيماريهاي واگير بين انسان و دام بصورت مستقيم تأثير گذار باشد.


فرماندار هرسین تصریح کرد : نگهداري و كشتار غير مجاز دام و مرغ زنده بعلت عدم رعايت ضوابط بهداشتي از مهمترين عوامل گسترش بيماري هاي مشترك بين انسان و دام است.

 

شاه آبادی بر مبارزه جدي با كشتار غير مجاز دام و مرغ زنده تأكيد كرد و از ادارات ذي ربط شهرستان خواست اين موضوع را با جديت و شتاب بيشتري پيگيري كنند.


فرماندار هرسين همچنين از شبكه دامپزشكي و بهداشت و درمان خواست بسترهاي لازم را در راستاي برگزاري دوره هاي آموزشي براي دامداران با استفاده از اساتيد مجرب فراهم كنند و با نصب بنر در سطح شهر و تهيه بروشور براي مردم عادي فرهنگ سازي هاي لازم را انجام دهند چون آگاهي از عواقب ابتلا به بيماريهاي واگير بين انسان و حيوان مي تواند در مبارزه با شيوع و كاهش تلفات ناشي از اين بيماريها مؤثر واقع شود.


شاه آبادي در پايان بر شناسايي مناطق مشكوك و آلوده به اين بيماري ها تأكيد كرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد