مراسم گرامیداشت مقام معلم در هرسین/

حجت الاسلام باقری: علم چراغ هدایت و وسیله پرواز و معلم انسان ساز است

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 28046|15:17 - 1396/02/18
نسخه چاپی
حجت الاسلام باقری: علم چراغ هدایت و وسیله پرواز  و معلم انسان ساز است
با حضور امام جمعه، فرماندار، و مدیران مدارس و معلمان مراسم تجلیل از مقام شامخ معلم در هرسین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، علی الماسی فرد رئیس آموزش و پرورش شهرستان هرسین در این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز معلم اظهار داشت: شهید مطهری تمام عمر خود را وقف علم و دانش کرد و در طول این دوران حدود 120اثر تأثیرگذار بر اساس مقتضیات زمان و نیازهای جامعه نوشت.

 

وی افزود: ما معلمان با توجه به اینکه باید الگوی خود را شهید مطهری قرار دهیم و علی رغم کاستی ها و مشکلات حقوقی و معیشتی که آنرا هم از طریق قانونی پیگیری می کنیم اما همچنان سعی می کنیم سیره شهید مطهری را تبعیت کنیم.

 

رئیس آموزش و پرورش شهرستان هرسین با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با معلمان خاطرنشان کرد: وظیفه ماست که مطالب بیان شده توسط مقام معظم رهبری را به طور جدی پیگیری کنیم و انها را عملی کنیم.

 

در ادامه حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خصوص علم و مقام معلم اظهار داشت: علم چراغ هدایت و وسیله پرواز است و این علم است که به انسان ارزش می دهد.

 

ایشان افزود: نکته دوم معلم و حق استاد است، مهمترین تولیدی که معلمان عزیز دارند انسان است، انسان موجود خامی است که از دوران ابتدایی در اختیار معلم قرار داده می شود تا معلم از آن یک انسان دانا و مسئولیت پذیر تحویل جامعه دهد.

 

امام جمعه شهرستان تصریح کرد:  نکته سوم بحث جوان است، همان ارزشی که مکتب ما نسبت به علم دارد نسبت به جوان هم دارد و هشت سال جنگ ما را هم جوانان اداره کرده و به پیروزی رساندند.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: آموزش و پرورش نیروهای فراوانی دارد ولی میدان دار اصلی معلم است، ما در مقابل هیچ کس حق نداریم خود را تحقیر کنیم به جزء چند گروه که اولین آن پدر و مادر و دومین آن معلم است.

 

در این برنامه از طرف حسن سلیمانی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی به 60نفر از معلمان به قید قرعه هدایای  داده شد.

 

  گفتنی است  این مراسم با همکاری دفتر امام جمعه، اداره فرهنگ و ارشاد ، حوزه های علمیه، تبلیغات اسلامی، بنیاد مهدویت و آموزش و پرورش هرسین برگزار شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد