جلسه شورای اداری در هرسین با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور/

امیر شاه آبادی: نیازمند توسعه در بحث زیرساختی فضای اداری و تجهیز بهزیستی هرسین هستیم/ محسنی ‌بند پی: افتتاح اولین پایگاه اورژانس اجتماعی در هرسین

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 28027|17:07 - 1396/02/13
نسخه چاپی
امیر شاه آبادی: نیازمند توسعه در بحث زیرساختی فضای اداری و تجهیز بهزیستی هرسین هستیم/ محسنی ‌بند پی: افتتاح اولین پایگاه اورژانس اجتماعی در هرسین
با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور و مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه و مسئولین شهرستان جلسه شورای اداری در هرسین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،  با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور و مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه و مسئولین شهرستان جلسه شورای اداری در هرسین برگزار شد.

 

امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین در این جلسه به ارائه آماری از وضعیت آسیب های اجتماعی در شهرستان پرداخت و اظهار داشت: شهرستان هرسین با جمعیتی 78هزار نفری در سرشماری اخیر صورت گرفته حدود 6هزار نفر مهاجرت داشته که البته این موضوع هم دلایل خاص خود را داشته است.

 

وی افزود: در سال گذشته و طبق آمار ما در بحث ولادت، فوت، طلاقو خودکشی روند کاهشی داشته ایم و این در حالی است که در خصوص ازدواج به رشد 11.7رسیده ایم.

 

فرماندار هرسین با در خصوص بحث اعتیاد در شهرستان تصریح کرد: اعتیاد از جمله مشکلات اصلی در هرسین است که آمار غیر رسمی آن بین 3تا 6هزار نفر می باشد.

 

شاه آبادی با اشاره به میزان مددجوی تحت حمایت در بهزیستی هرسین اظهار داشت: از مجموع جمعیت شهرستان 3درصد تحت پوشش بهزیستی و نیازمند توجه هستند.

 

وی افزود: با توجه به نیازهای ادرات شهرستان در بحث همکاری با بهزیستی و محرم بودن منطقه نیازمند توسعه در بحث زیرساختی فضای اداری و تجهیز آن هستیم.

 

 در ادامه انوشیروان محسنی ‌بند پی رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: توسعه فضاي مجازي ،كم شدن فضاي گفتگو در خانواده ها ، عدم تحمل يكديگر و شيوع اختلالات روحي و رواني باعث رشد آسيب هاي اجتماعي در جوامع مختلف شده است و حاصل موارد مذكور هم اعتياد ، طلاق ، حاشيه نشيني و مفاسد اجتماعي است .

 

اين مقام تصريح كرد : دولت تدبير و اميد در بحث سلامت اجتماعي ، پيشگيري ، كنترل و مهار آسيب هاي اجتماعي اهتمام جدي و نگاه همه جانبه دارد ، برخورداري 11 ميليون جمعيت حاشيه نشين از دفترچه بيمه سلامت ، راه اندازي 140 پايگاه اورژانس اجتماعي در سال 96 ، افزايش مستمري مدد جويان كميته امداد حضرت امام خميني (ره) و بهزيستي ، افزايش مستمري مستمري بگيران بازنشسته از مجموعه اقدامات دولت در اين راستا مي باشد .

 

معاون وزير رفاه و رئيس سازمان بهزيستي كشور تصريح كرد : در تدوين برنامه ششم اقتصادي ،اجتماعي و فرهنگي كشور بصورت ريشه اي و علمي به مسئله سلامت اجتماعي كشور پرداخته شده است و اين موضوع از مهمترين دغدغه هاي مقام معظم رهبري است .

 

دكتر انوشيروان محسني بندي پي افزود : در بحث سلامت جسمي مردم عملكرد خوبي داشته ايم و در اين زمينه از موفق ترين كشورهاي جهان در پوشش بيمه همگاني سلامت هستيم كه در اين راستا مي توان به كاهش مرگ و مير اطفال و مادران باردار و پوشش مراقبت هاي جسمي اشاره كرد .

 

محسني بند پي ضمن تقدير و تشكر از همكاري هاي قوه قضائيه با سازمان بهزيستي كشور از رونمايي سامانه طلاق تا پايان ارديبهشت ماه سالجاري در 11 استان كشور خبر داد و اظهار داشت : در بحث اعتياد و طلاق برنامه هاي استراتژيكي با قوه قضائيه داشته ايم و راه اندازي سامانه ثبت الكترونيكي طلاق در خراسان رضوي كه بعنوان پايلوت در كشور انتخاب شده است نمونه بارز اين همكاري است كه باعث كاهش 30 درصدي مراجعين به دادگاهها و كاهش8/1 درصدي طلاق در اين استان شد.

 

وي ادامه داد : دولت دكتر روحاني و مجلس با همكاري يكديگر 24 هزار ميليارد تومان به سر جمع اعتبارات كميته امداد حضرت امام خميني (ره) و بهزيستي به منظور افزايش مستمري مددجويان تحت پوشش اين نهادها اضافه كردند.

 

اين مقام همچنين از اختصاص مبلغ 30 ميليون توماني به خانواده هاي داراي دو فرزند معلول تحت حمايت بهزيستي گفت و تصريح كرد : با همكاري بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي ، خيرين مسكن ساز و سازمان بهزيستي كشور مبلغ 30 ميليون تومان بصورت بلاعوض به اين خانواده ها اختصاص داده شده و اين كمك بلاعوض براي خانواده هايي كه يك فرزند معلول دارند در سال 95 از 4 ميليون تومان به 8 ميليون تومان افزايش يافت.

 

بندپي در پايان اين جلسه اظهار داشت : براي ادارات بهزيستي شهرستان هاي هرسين ، صحنه و سنقر علاوه بر سهميه هاي اختصاص داده شده ازدواج( تهيه جهيزيه ) به آنها ، 15 سهميه ديگر به هر كدام از اين ادارات تعلق خواهد گرفت.

 

افتتاح پايگاه اورژانش اجتماعي شهرستان هرسين با حضور دكتر انوشيروان محسني بندپی ، امير شاه آبادي فرماندار هرسين ، قادري مديركل بهزيستي استان كرمانشاه و اعضاي شوراي اداري اين شهرستان پايان بخش سفر معاون وزير رفاه و رئيس سازمان بهزيستي كشور به شهرستان هرسين بود و اين مقام بر استفاده از نيروهاي بومي تحصيلكرده و متخصص به منظور اشتغال در اورژانس اجتماعي هرسين تأكيد كرد. .