اولین جلسه شورای عشایر شهرستان هرسین در سالجاري / امیر شاه آبادی: فراهم ساختن بستر مناسب جهت حفظ فرهنگ عشاير و بهبود وضعيت زندگي آنها ضروری است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 27886|15:53 - 1396/01/30
نسخه چاپی
اولین جلسه شورای عشایر شهرستان هرسین در سالجاري / امیر شاه آبادی:  فراهم ساختن بستر مناسب جهت حفظ فرهنگ عشاير و بهبود وضعيت زندگي آنها ضروری است
در راستاي اجرايي نمودن آيين نامه ساماندهي عشاير توسط دستگاههاي اجرايي ذيربط اولین جلسه شوراي عشاير شهرستان هرسين با حضور فرماندار و مديركل امور عشاير استان كرمانشاه در محل سالن جلسات فرمانداري برگزار گرديد .

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،در راستاي اجرايي نمودن آيين نامه ساماندهي عشاير مبني بر خدمات رساني به جامعه مولد عشايري توسط دستگاههاي اجرايي ذيربط اولین جلسه شوراي عشاير شهرستان هرسين با حضور فرماندار و مديركل امور عشاير استان كرمانشاه در محل سالن جلسات فرمانداري برگزار گرديد .

 

در ابتدای جلسه امير شاه آبادي فرماندارشهرستان هرسین اظهار داشت : بنا به فرموده امام خميني(ره) : "عشاير ذخاير انقلابند" و با فرهنگ غني و رشادتهای خود در دوران جنگ تحميلي مدافعان مرزهاي ميهن مان بودند و اكنون هم بهترين و سالمترین محصولات را به جامعه ارائه می دهند.

 

وي افزود : هماهنگي و همدلي مديران دستگاههاي اجرايي مرتبط برای فراهم ساختن بستر مناسب جهت حفظ فرهنگ عشاير و بهبود وضعيت زندگي اين جامعه پويا را ضروری توصیف کرد و كوتاهي در اين موضوع و عدم رفع به موقع مشكلات معيشتي آنان را سبب حاشيه نشيني در شهرها،صدمه بر توليد ،افزايش بيكاري و ناهنجاري ها در جامعه عنوان كرد.

 

در ادامه جلسه مهندس علي اشرف آزادي مديرکل امور عشاير استان كرمانشاه با بیان اینکه تولید گوشت، شیر، الیاف دامی، صنایع دستی و غیره از تولیدات عشایر است، گفت نگهداری بخشی از فرهنگ غنی گذشتگان در میان عشایر يكي از ارزش‌های این جامعه است و همچنان كه عشایر در سنگر مقاومت و ایثار قرار دارند، با تمام توان در سنگر تولید و دفاع از آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نيز ثابت قدم واستوار هستند و به جرات میتوان گفت عشایر بارزترین مصداق برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در زمینه تولید و اشتغال هستند .

 

وی با اشاره به حضور عشایر در این شهرستان ، کثرت دام ، توليدات متنوع و با كيفيت را از ويژگي هاي متمایز عشايراين منطقه برشمرد و خواستار انجام وظايف و تكاليف همه دستگاه ها در قبال عشاير به خصوص در راستاي آئين نامه ساماندهي عشاير به منظور رفع محروميت ها وارتقاء شاخص هاي توسعه در مناطق عشايري شهرستان شدند.

 

سپس مدیران محترم دستگاههاي اجرایی شهرستان حاضر در جلسه گزارشي از فعاليتهاي انجام شده در راستاي خدمات رسانی به عشاير ارائه و آمادگي خود را براي انجام خدمات بیشتر در مناطق عشايري اعلام نمودند.