از سلسله برنامه های آبروی کوچه افتخار محله//

یادواره شهدای شهیدان ابراهیم و حمزه نجفی در هرسین برگزار شد + عکس

سرویس: جهاد و شهادتکد خبر: 27604|11:41 - 1395/12/19
نسخه چاپی
یادواره شهدای شهیدان ابراهیم و حمزه نجفی در هرسین برگزار شد + عکس
با حضور خانواده معظم شهدا و مسئولین و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و اقشار مختلف مردم یادواره شهدای دو شهید شهرستان شهیدان ابراهیم و حمزه نجفی در هرسین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،با حضور سردار آسیابانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس ، خانوده معظم شهدا ، مسئولین و اقشار مختلف مردم یادواره شهدای دو شهید شهرستان شهیدان ابراهیم و حمزه نجفی در هرسین برگزار شد.

 

سرهنگ محمدی فرمانده سپاه ناحیه هرسین در ابتدای این مراسم ضمن عرض خیر مقدم و تشکر از برگزار کنندگان این برنامه اظهار داشت: ما معتقدیم که اگر این شهدا نبودند ما امروز این امنیت و آسایش را نداشتیم و نباید گذاشت چراغی را که شهدا روشن کرده اند خدایی ناکرده خاموش و یا کم فروغ شود.

 

وی در ادامه افزود: امروز مردم علی رغم تمام توطئه هایی که از سوی استکبار علیه نظام اسلامی دارد صورت می گیرد همچنان پای آرمان ها ایستاده اند و این نشان از بصیرت آنها دارد.

 

فرمانده سپاه ناحیه خاطرنشان کرد: قطعأ اگر تبعیت و به وصیت شهدا عمل کنیم شرمنده شهدا نخواهیم شد و وظیفه ما در این برهه از زمان حفظ ارزشها و پایبندی به آنهاست.

 

سردار آسیابانی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس در این برنامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و مدافع حرم اظهار داشت: در دفاع مقدس ما با کمترین امکانات دفاعی در مقابل دشمنی تا بن دندان مسلح ایستادگی کردیم و این امنیت و آسایش امروز را مدیون این ایثارگری های رزمندگان و شهدا هستیم.

 

وی افزود: دفاع مقدس سرشار از رشادت های جوانانی است که جان عزیز خود را برای حفظ این نظام در طبق اخلاص گذاشتند و در کنار این موضوع صبر و استقامت خانوده های شهداست که پاره تن خود را تقدیم این انقلاب کردند.

 

این یادگار هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: شاید در ذهن خیلی از مردم این سوال طرح شود که چرا ما در سوریه و عراق میجنگیم در پاسخ به این افراد باید گفت: این جنگ در واقع بر علیه ما بود و به فرموده رهبر معظم انقلاب اگر در عراق و سوریه با دشمن نمی جنگیدیم امروز باید در همدان با آنها مقابله می کردیم.

 

سردار آسیابانی در ادامه اظهار داشت: امروز شهدا رفتند و ما مانده ایم، اما در مقابل شهدا و خانواده معظم آنها وظایفی داریم و آن ادامه دادن را آنهاست.

 

بیان خاطرات توسط پدر شهیدان ابراهیم و حمزه نجفی و همین اجرای سرود توسط دانش آموزان مدرسه شهید مطهری از دیگر برنامه های این مراسم بود.