کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان هرسین تشکیل شد/

شاه آبادی : خواستار برخورد قانونی با متخلفین وپلمب مراکز فروش مرغ زنده هستیم

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 27596|16:36 - 1395/12/17
نسخه چاپی
شاه آبادی : خواستار برخورد قانونی با متخلفین وپلمب مراکز فروش مرغ زنده هستیم
فرماندار هرسین در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان گفت: خواستار برخورد قانونی با متخلفین وپلمب مراکز فروش مرغ زنده هستیم.

به گزارشخبرنگار دیوانگاه،امیر شاه آبادی فرماندار هرسین با بیان این مطلب که لازم است کمیته خروج دام فعال شود اظهار داشت با توجه به فروش مرغ زنده : و نگهداری دام در سطح شهر امکان انتشار بیماریهای خطرناک مشترک بین انسان و دام وجود دارد .

 

وی از نگهداری دام زنده در داخل شهر و زنده فروشی مرغ انتقاد کرد و افزود : نگهداری دام در منازل مسکونی و فروش مرغ زنده از مهمترین عوامل انتقال بیماریهای مشترک بین انسان و دام هستند و خواستار برخورد قانونی با متخلفین وپلمب مراکز فروش مرغ زنده شد .

 

فرماندار هرسین تصریح کرد : با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال و نیاز مردم به خرید اجناس ضروری می بایست بازدید های بهداشتی و تعزیراتی تشدید و بصورت بیست و چهارساعته ادامه داشته باشد.

 

شاه آبادی ادامه داد: مراکز اقامتی و بین راهی , رستوران ها , دست فروشان و فروشگاههایی بزرگی که مواد غذایی می فروشند بعلت ارتباط مستقیم با سلامت مردم باید بصورت ویژه مورد رسیدگی قرار گیرند و در صورت نیاز پلمب و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

 

رسیدگی به وضعیت بهداشتی سرویس های بهداشتی حاشیه جاده ها , پارک های عمومی ,منابع تأمین کننده آب روستایی و مغازه های فرسوده از دیگر مباحث مطرح شده توسط فرماندار هرسین بود .

در ادامه روستاهای نجوبران , فراش و الیاسوند سفلی توسط شاه آبادی بعنوان روستاهای پاک معرفی شدند.

 

در پایان این جلسه دکتر سعید حمزه ای سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان هرسین طی گزارشی اظهار داشت : اکیپ های بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان هرسین از اول اسفندماه فعالیت خود را شروع و تا پانزده فروردین ادامه خواهند داد و تا کنون 277 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی , اماکن عمومی 67 مورد , اماکن بین راهی 24 مورد و نمونه برداری مواد غذایی18 مورد انجام شده است و در طی این بازدید ها 176 کیلوگرم مواد غذایی فاقد شناسه های بهداشتی معدوم و برای 15 نفر نیز پرونده تعزیراتی تشکیل شده است .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد