جلوگیری از موازی‌کاری کمیته امداد و بهزیستی در دستور کار مجلس

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 17945|08:59 - 1394/05/13
نسخه چاپی
نائب رئیس دوم کمیسیون اصل نود مجلس گفت: تداخل وظایف کمیته امداد و بهزیستی باعث هدر رفتن مالی می شود.

فاطمه رهبر نائب رئیس دوم کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص طرح یک فوریتی واگذاری خدمات حمایتی به کمیته امداد امام خمینی (ره) و توانبخشی به بهزیستی اظهار داشت: هفته گذشته یبک فوریت این طرح در صحن علنی مجلس مطرح شد رای آورد.
وی در خصوص روال کاری این دو سازمان حمایتی افزود: در ظاهر کار برمی آید که این موضوع یک امر طبیعی است اما در حین کار در وظایف کمیته امداد و بهزیستی موازی‌کاریهای زیادی به وجود می‌اید.
 
نماینده مردم تهران، ری شمیرانات و اسلام‌شهر گفت: از میان 1 میلیون و 800 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد ، 1 میلیون و 50 هزار نفر زنان سرپرست خانوار هستند و همچنین 180 هزار نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی را زنان شامل می شوند، در نتیجه طبیعی است که گاهی موازی کاریهایی در ارائه خدمات ایجاد شود.
 
رهبر افزود: وجود اینگونه تداخل وظایف هدر رفتن اعتبارات، انررژی و نیروی انسانی و سردرگمی مددجویان را ایجاد می کند.
 
وی گفت: در بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم افرادی وجود دارند که تحت پوشش کمیته امداد و هم بهزیستی هستند و در حالی که این نکته در قوانین قدیمی و بودجه‌ةای سنواتی پیش‌بینی شده بود اما اجرا نمی شد.
 
نماینده مردم تهران، ری شمیرانات و اسلام‌شهر بیان داشت: با توجه به اساس‌نامه جدید ابلاغی از سوی رهبر معظم و بنرهای 2 و 6 اساس‌نامه فعلی که در آنها کاملا مشخص شده که کدام دسته از خدمات حمایتی محسوب و در وظایف کمیته امداد است، ما تصمیم گرفتیم واگذاری خدمات حمایتی به کمیته امداد و توانبخشی به بهزیستی را مطرح کنیم.
 
رهبر در پایان گفت: اگر روال عادی بررسی طرح در کمیسیون‌های مربوطه و صحن انجام و به تصویب نهایی مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان برسد، کلیه خدماتی که حماتی هستند و به صورت نقدی و غیر نقدی به کمیته امداد و امور توانبخشی را صرفا باید بهزیستی تعیین و تکلیف و رسیدگی کنند که این طرح از تداخل وظایف جلوگیری می کند که انشاالله به زودی به تایید نهایی می رسد.