حجاب هم حق الله است هم حق الناس

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 31741|17:47 - 1403/02/21
نسخه چاپی
حجاب هم حق الله است هم حق الناس
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: باید به بانوان این موضوع القاء بشود که در کنار رعایت حجاب که خداوند واجب کرده است این موضوع حق الناس هم هست،

به گزارش دیوانگاه ،حجت الاسلام والمسلمین رضایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز عملیات غرور آفرین بازی دراز اظهار داشت: در روزهای گذشته شاهد اعزام دانش آموزان و بسیجیان توسط سپاه ناحیه هرسین به مناطق عملیاتی بازی دراز بودیم که همزمان با سراسر کشور در شهرستان ما رقم خورد.

 

امام جمعه هرسین افزود: این منطقه در دوران جنگ تحمیلی شاهد رشادت و دلاورمردی، تعهد، مسئولیت پذیری سپاه و ارتش بود که اولین عملیات مشترک بین این دو نیروی مقتدر بود، علی رغم تسلط رژیم بعثی در این مناطق کشته و زخمی و اسرای زیادی بر روی دست رژیم بعثی گذاشت و این قله هم به لطف خدا فتح شد.

 

وی خاطرنشان کرد: در سایه خیانت برخی افراد مثل بنی صدر خائن غیرت سپاهیان ما به همراه ارتش نگذاشت که این منطقه دست دشمن بیفتد، این اعزام جوانان به مناطق عملیاتی و بازدیدها هم در یادآوری دوران دفاع مقدس و هم در ترویج روحیه شهادت طلبی موثر است و به نوعی جهاد تبیین برای نسل بعد از جنگ به حساب می آید.

 

حجت الاسلام رضایی در بخش دیگری از سخنانش  با اشاره به سفر حجاج به سرزمین وحی اظهار داشت: یکی از برکات انقلاب ما این است که در کنار اعمال عبادی حج ابراهیمی موضوع برائت از مشرکین است یک سنت حسنه است و از اهمیت بالایی برخوردار است، حج صرفاً یک عمل عبادی محسوب نمی شود بلکه یک عمل فرهنگی و سیاسی و نمایش قدرت دنیای اسلام است.

 

امام جمعه هرسین افزود: برائت از مشرکین یک اقدام نمادین و صوری نیست بلکه یک اقدام بازدارنده محسوب می شود و ریشه قرآنی دارد، اگر در همه دنیای اسلام یک وحدت عملی صورت بگیرد و قطع ارتباط با رژیم کودک کش صهیونیستی را عملاً انجام دهند قطعا بدانید جرات این گستاخی ها را ندارد.

 

وی تصریح کرد: بعد از عملیات وعده صادق خیلی از سرمایه گذران به کشور ما آمدند و خواستار سرمایه گذاری شدند و رئیس اقلیم کردستان هم به ایران آمد و دیدارهایی با رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور داشت، این نشان می دهد که وقتی می توانیم در میدان دیپلماسی دست و زبان برتری داشته باشیم که در میدان نبرد دست شما پر باشد و الا با دیپلماسی لبخند که تجربه خفت بار برجام نمونه آن بود نمی شود کار کرد.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: مگر می‌شود با کسانی که تا مرفق دستشان به خون بی گناهان آغشته است مذاکره کرد، عده ای آن‌قدر احمق بودند که می‌گفتند می شود با داعش هم مذاکره کرد.کشور بحرین تنها کشور عربی بود که به ائتلاف غربی ها بر علیه یمن ملحق شد اما امروز می بینیم که جبهه مقاومت در بحرین شکل گرفته است و این هم از برکات انقلاب اسلامی است.

 

امام جمعه هرسین افزود: امروز پس از گذشت مدت کوتاهی از عملیات وعده صادق خود سیاستمداران رژیم صهیونیستی اذعان دارند که اهداف نظامی که مورد هدف موشک های ایران بوده با خاک یکسان شده است در حالی که تا قبل از این می گفتند موشکی اصابت نکرده است.

 

وی با اشاره به اجرای طرح نور و لزوم حمایت قوای سه گانه و مردم از این طرح خاطرنشان کرد: جامعه ما دارای زنان و دخترانی عفیف و پاک دامن است اگر هر از جند گاهی صحنه هایی دیده می شود که دل مومنین به درد می آید به این دلیل است که آن کار لازم بر روی غنای فکری بانوان ما صورت نگرفته است و دشمن در بحث رسانه دست برتر را نشان داده است.

 

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: باید به بانوان این موضوع القاء بشود که در کنار رعایت حجاب که خداوند واجب کرده است این موضوع حق الناس هم هست، حق الناس به این معناست که باعث سلب آسایش در  خانواده ها، آلوده کردن مردان ضعیف النفس، تضعیف بنیان خانواده ها و افزایش میزان طلاق می شود.

 

امام جمعه هرسین افزود: بارها شنیده شده که بی حیایی زن نشان از بی غیرتی مرد است، اگر مردی غیرت داشته باشد اجازه نمی دهد که ناموسش برهنه در ملأ عام ظاهر شود، امام صادق(ع) سه خصلت برای شیعیان بیان کرده اند که عبارتند از غیرت، شجاعت و سخاوت.

 

وی تصریح کرد:اعتراضات در غرب نشان داد که شعار دروغین حمایت از زن و آزادی زنان جز شعار فریبکارانه نیست، اگر شما حامی زن بودید بیش از 30هزار نفر زن و کودک در غزه به شهادت نمی رسیدند، زنان شما در مجامع بین المللی موی سر قیچی کردند و هنرمندان کذایی حنجره پاره کردند، اینها کجا هستند امروز که مظلومیت زنان را ببینند که اینها به زنان و دختران خودشان در اروپا و امریکا رحم نمی کنند و آنها زیر مشت و لگد پلیس قرار می دهند.

 

حجت الاسلام رضایی اظهارداشت: مگر خواسته این افراد چه بود جز اینکه جنایات در غزه متوقف شود و شما به رژیم صهیونیستی کمک نکنید و در غزه آتش بس بشود، این تناقش در رفتار و گفتار شما در تاریخ ثبت می شود.

 

امام جمعه هرسین افزود: عده ای از سر عناد و دشمنی با جمهوری اسلامی می گویند که غزه و فلسطین به ما چه ربطی دارد، کسی که اینگونه بی تفاوت باشد این رفتار او حد و مرزی ندارد، شما همین سوال را از آمریکا بپرسید که چرا از چند هزار کیلومتر آنطرف تر می آبد و در خاورمیانه ‌سرمایه گذاری می کند و چرا این همه برای این رژیم کودک کش هزینه می کنید.